НОВИНИ

​Националният авиопревозвач ще плати обезщетение за закъснели полети

Националният авиопревозвач ще плати обезщетение на всички пътници, чийто полет е закъснял с три часа през последната седмица и са поискали компенсация. Това увериха пред "По света и у нас" от компанията и отново подчертаха, че причините за закъсненията са обективни фактори, а не липса на организация. Какво трябва да направим, за да получим обезщетение и какви са начините - вижте в следващия репортаж.

Цветелина Катанска
от Цветелина Катанска
08:38, 09.07.2017
Чете се за: 01:21 мин.
У нас

До края на следващата седмица Министерството на транспорта ще приключи цялостната проверка на националния ни авиопревозвач, чийто полети закъсняват от една седмица.

Станимир Лешев, директор на ГД "ГВА" : Запознати сме със случая, държавата разбира се действа, пратили сме екипи на място, отделно от това имаме и друг екип, който проверява цялата информация тук, така че работим наистина по случая, за да видим дали се спазват правата на пътниците. Много добре знаете, че в такива ситуации пътниците са малко афектирани, трябва да видим дали авиокомпанията си е спазила всички изисквания за информиране на пътниците.

От самата компания коментираха пред "По света и у нас", че закъсненията на полетите им през последните дни са причинени от различни фактори, концентрирани в един момент, което е довело до промяна на полетната им програма. Наложило се е авиопревозвачът да премаршутира част от пътниците си и да увеличи честотата на част от полетите си. Компанията обяснява, че постоянно е раздавала храна и вода на пътниците си, настанявала ги е в хотели. От авиокомпанията изтъкват, че никога не трябва да се рискува безопасността на пътниците.

Все още не е ясно дали компанията ще бъде глобена за натрупаните закъснения от последната седмица.

Станимир Лешев, директор на ГД "ГВА": В закона за гражданското въздухоплаване си има различни санкции спрямо тежестта на съответните неизпълнения. Досега не ни се е случвало, няма как да дадем някакъв пример, тоест няма как да посочим финансови санкции в размер на еди какви си, защото не знаем какъв е проблемът.

Обезщетението при закъснение на полети достига до 600 евро, когато е повече от четири часа и на разстояние над 3500 км. Това предвиждат изискванията на европейската комисия. Важно е полетът да излита от Европа или ако каца от трета страна, авиокомпанията да е регистрирана на територията на Евросъюза.

Пътниците сами могат да се оплачат в писмена форма на авиокомпанията, но също така могат да ползват услугите и на фирми за търсене на обезщетения. Именно такава компания потърси екипа ни.

Татяна Миткова, изпълнителен директор на компания за обезщетения: Имаме много добри отношения с по-големите авиокомпании, тоест те се отнасят по различен начин, когато един иск идва от нашата фирма, вместо когато идва от самия пътник, тоест в нашия случай между четири и шест седмици е времето, през което повечето искове се разрешават. Когато човек подаде иск индивидуално може да отнеме това до шест месеца.

Най-много оплаквания дружеството получава от нискотарифни авиопревозвачи и от бързо развиващите се авиокомпании.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
По-скъпи ли са лекарствата в аптеките по морето?
По-скъпи ли са лекарствата в аптеките по морето?
Повече осъдени за пътни инциденти в Пловдив
Повече осъдени за пътни инциденти в Пловдив