Над 20 държави, включително най-големите икономики от Европа и Азия, затвориха въздушното си пространство за „Боинг“ 737 Макс 8. Такава забрана беше наложена преди малко и за целия Европейски съюз. Това става въпреки уверенията на американската корпорация и авиационните власти на САЩ, че проблеми с безопасността на полетите на тези пътнически самолети няма. Два такива катастрофираха в рамките на 5 месеца, а при инцидентите загинаха близо 350 души.
Два дни след катастрофата на етиопския „Боинг“ 737 Макс драстично се увеличи броят на държавите, които забраниха такива машини да излитат и да кацат от летищата им, както и да преминават през въздушното им пространство. Великобритания, Германия и Франция са сред държавите, които се присъединиха днес към обявилите вчера забрана - Индонезия и Китай.
Томас Антъни, директор на програмата за авиационна безопасност в Университета на Южна Каролина: Ако не знаете дали в страната ви е получена най-новата директива за годност за полети и дали екипажите са запознати с нея, мъдро би било да спрете полетите.
Така разсъждават властите във все повече страни след трагедията в Етиопия, а преди това - през миналия октомври, и в Индонезия, когато също катастрофира "Макс 8" на "Боинг". От самолетостроителната корпорация и от авиационните власти на Съединените щати са категорични, че най-новият модел на най-продавания самолет в света е сигурен.
За по-малко от два дни "Боинг" загуби над 20 милиарда долара от пазарната си стойност.
А Доналд Тръмп отдаде проблемите на съвременната гражданска авиация на прекалено многото електроника за сметка на човешкия фактор в пилотирането. Тръмп сподели, че не би искал Алберт Айнщайн за пилот на президентския си самолет.