Едно от пет деца със специфични нужди не получава допълнителна подкрепа за обучението си заради липса на недостатъчно подготвени учители.
Затова УНИЦЕФ в партньорство с Министерството на образованието си поставя за цел да изгради образователна платформа за децата с увреждания, техните учители и родители.
Марина Арнаутска - старши ресурсен учител в РЦ-София: Когато започнахме да работим преди две години, той не можеше да онагледява дори количества с пръсти.
Калоян е различен. Може с часове да говори за звездите. Мечтае да стане компютърен аниматор - вече успешно разработва 3Д анимации. И в същото време има нужда от подкрепа, за наглед лесни предизвикателства.
Калоян Попов: Ползвам фотошоп, редактирам снимки и ги качвам на тия моделите като правя рендъри с тях. От себе си го научих как се прави.
Марина Арнаутска - старши ресурсен учител в РЦ-София: Много от тези деца имат компетенции, които другите не осъзнават и това води до едно по-елементарно поставяне на задачи, които за тях са скучни и съответно губят вниманието им.
От втори клас Калоян е в масово училище.
Анастасия Попова - родител: Така и не се намери система, която да му покаже пътя, по който той може да се справи самостоятелно. Да не се набляга на дефицита, това което не може, а да се наблегне на това, което може, то другото само ще си се подреди.
Калоян Попов: Ето сега ви показвам какво съм нарисувал.
Когато е на две, развитието му се забавя и спира да говори. На 14 вече има бъдеще пред себе си.
Марина Арнаутска - старши ресурсен учител в РЦ-София: Всичко това се случи, не защото аз много добре преподавам, а просто защото знам как да го изчакам и стимулирам.
Учителите имат желание да се научат, просто някой трябва да им покаже как и да им се осигури тази възможност.
Калоян обича да рита топка, нетърпелив е да се върне в класната стая, да прекарва време с приятелите си, както всяко обикновено дете. Въпреки че е необикновен.