СРС-скандалът и коментарите около огласените записи изместват ясните политически платформи в предизборната кампания. Това сочи медиен мониторинг на Института за социална интеграция и Фондация за европейски прогресивни изследвания.
Анализирани са материалите в 25 медии в рамките на първите три седмици от кампанията. В този период заради скандала с подслушването, най-отразяваната политическа партия е ГЕРБ, следвана от БСП и ДПС.
Мониторингът включва и отразяването на ключови за вота институции. Над ЦИК, Президентството и служебния кабинет превес в информационния поток взема МВР.
"Регистрираме ясни диспропорции по отношение на честотата на отразяване на основни ключови играчи в рамките на предизборната кампанията. Важно е да се каже, че кампанията премина под знака на скандала с подслушванията, проверките на прокуратурата, разпитите. До голяма степен тази кампания беше натоварена с негативен контекст", това заяви социологът Стефан Георгиев.