12 услуги, които се предоставят от администрациите на Община Велико Търново, Агенцията по безопасност на храните и Изпълнителна агенция Морска администрация, ще са по-лесно достъпни и ще се осъществяват по-бързо за гражданите и бизнеса. Улесненията влизат в сила от началото на декември и са по проект за въвеждане на комплексно административно обслужване, който е част от развитието на електронното управление в страната.
"Това, което е новото и е важно - ние ангажираме пощенските оператори в процесите по заявяване и получаване на готови документи - така една услуга вместо на гише или по електронен път, ще може да се заяви и по пощата", заяви Алеко Джилджов - ръководител на проекта.
Засега, сред дейностите в пилотния проект са регистрация на обекти за производство и търговия с храни към Агенцията по безопасност на храните; издаване на удостоверение за плавателен стаж към Изпълнителна агенция "Морска администрация", а във Велико Търново по опростения модел ще се издават удостоверения за постоянен адрес и удостоверения за размер на патентния данък.
"Ако пък имате бизнес при нас, ще можете да си плащате местните данъци и такси по електронен път", заяви Мина Илиева - секретар на община Велико Търново.
В най-скоро време се очаква всичките близо 2000 административни услуги в страната да са част от комплексното обслужване и държавната администрация да направи поредната крачка към намаляване на регулаторната тежест за гражданите.