Детайлът и прецизният поглед могат да носят добавена стойност за малкия и среден бизнес у нас, ако той използва своя потенциал докрай. Това оповестиха маркетолози специално за "По света и у нас". Маркетингът като сектор в българската икономика може съществено да допринесе за развитието на българския бизнес, дори и отвъд границите ни.
Всички въпроси възникващи пред бизнеса какво да се продава, на каквa цена, през какви дистрибуционни канали и дали и как да се рекламира - всичко това е комплексът, който наричаме Маркетинг.
"Маркетингът е философията на съвременния бизнес. Самият живот се промени, сега вече стойността на стоките, на продуктите е в много по-малка степен свързана с материалните им качества и в много по-голяма степен с информацията, която върви около тях", - обясни доц. д-р Веселин Благоев, председател на Българска асоциация по маркетинг.
Огромният потенциал за бизнеса за създаване на работни места, за развитие на фирмите, за тяхното успешно излизане на международния пазар се „крие" в маркетинга, категоричен е Благоев.
"Маркетингът е най-важният фактор в момента по простата причина, защото той спомага да се създават потребители", - заяви доц. д-р Веселин Благоев, председател на Българска асоциация по маркетинг.
Галин е на 31 със солиден опит в Маркетинга. Избрал предизвикателството да работи с продукти и услуги в динамична среда.
"Пазарът се променя постоянно, хората се променят постоянно, което означава, че техните навици се променят постоянно. Ако ти не следваш динамиката на пазара и не успееш да адаптираш даден продукт, услуга или марка - ти ще загубиш", - поясни Галин Михайлов, директор на Агенция за маркетинг и реклама.
Маркетологът ни "подари" една от "тайните" на успеха.
"Важно е да се работи в детайли, защото детайлите в повечето случаи са ключа към правилното решение и към успеха. Трябва да си доста гъвкав през цялото време, когато ти правиш бизнес", - изтъкна Галин Михайлов, директор на Агенция за маркетинг и реклама.
Неизползването на целия потенциал за развитие се "корени" в това, че маркетинг услугите се възприемат като финасова тежест или излишен разход. От Българска асоциация на рекламодателите са на друго мнение.
"Това е една важна за развитието на икономиката инвестиционна дейност, защото парите, които се изразходват за рекламно-комуникационна дейност създават работни места в сектора на услугите, стимулират потреблението и повишават продажбите, което има значение за подобряване на бизнесрезултатите", - посочи Росен Мисов, изп.директор на Българска асоциация на рекламодателите.
Маркетингът е съществен ресурс, стимулиращ икономиката и трябва да бъда разглеждан като важна инвестиция, съветват маркетолози.
Репортаж на Вилхема Дурева и Михаил Врабчев.