ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

България може да започне да "внася" чуждестранни пилоти

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:08 мин.
У нас

Много скоро България може да се окаже без подготвени пилоти за гражданската авиация и да се наложи да си ги "внасяме" от чужбина.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Много скоро България може да се окаже без подготвени пилоти за гражданската авиация и да се наложи да си ги "внасяме" от чужбина. За това предупредиха днес от Асоциацията на българските авиокомпании. Причината според тях е в отменената преди няколко години държавна помощ за летателно обучение на завършващите студенти. Така, който иска да стане авиопилот вече трябва да плати до 100 000 лв. Само след броени години България може да започне да "внася" чуждестранни пилоти заради все по-големия недостиг на български. За това предупредиха днес на дискусия от Асоциацията на българските авиокомпании. Причината според тях е в отменената преди няколко години държавна помощ за летателно обучение за завършващите студенти. Така от тогава, който желае да стане авиопилот трябва да плати до 100 000 лв. Стефан Христозов би трябвало вече да е пилот, защото преди години е завършил Авиационна техника в Техническия университет. Стефан Христозов - кандидат-пилот: "И бях класиран за летателно обучение, което никога не се състоя! Защо? Защото, настъпиха промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които отмениха финансирането на това обучение."   Стефан и негови колеги атакуват решението в съдилищата в София и Страсбург, но губят. Така той работи сега като авиомеханик. За да не го сполети същото Калоян Мартинов учи във Великобритания. Там университета покрива до 20% от парите за следване плюс стипендия при отличен успех. Не иска обаче да е в чужда авиокомпания. Калоян Мартинов - студент, кандидат-пилот, Великобритания: "За това съм тук мисля, че има реализация тук, все пак съм българин и искам да си остана в България."     Има и лъч надежда, че държавата може би ще поправи грешката отпреди няколко години. Антон Гинев - зам.-министър на транспорта: "Средствата не са непосилни за бюджета на ГВА или държавния бюджет - въпросът е да се намери начина и формулата това да е един работещ механизъм с участието и на бизнеса."     Бившият транспортен министър и депутат от КБ Петър Мутафчиев загатна за законови промени, но след диалог между бранша и министерствата на транспорта, образованието и финансите.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?