Заради спор между Софийска вода и ЧЕЗ семейство в столичния квартал "Симеоново" остана без ток близо два дни. Докато ремонтира спукан уличен водопровод, "Софийска вода" къса подземен кабел на ЧЕЗ и така семейство Христови остават на тъмно. Въпреки неколкократните им сигнали, от ЧЕЗ и Софийска вода си прехвърлят топката кой трябва да отстрани аварията.
В четвъртък рано сутринта Крум Христов и семейството му остават на тъмно. Започват да звънят на ЧЕЗ и на Софийска вода. Отговор така и не получават.
Крум Христов: "Ето бушонът е включен, това е главният бушон, и няма ток"
- Как си готвите, как се къпете?
- Не си готвим, нищо, блокирани сме, вързани сме и това е.
Докато семейството се чуди как да си сготви, Софийска вода настоява ЧЕЗ да оправи скъсания кабел. От енергодружеството отказват с аргумента, че аварията е след електромера на семейство Христови и това не е проблем на дружеството.
Борислав Гергов, началник на обекта: "По принцип ЧЕЗ си го оправят, те имат договор със Софийска вода. Като скъсаме нещо, те идват и го правят. Обаче това е след електромера и собственикът трябва да си го оправи."
Електромерът на семейство Христови се намира от другата страна на улицата и според общите условия на ЧЕЗ, отговорността да поддържа мрежата в този участък се прехвърля на семейството. В крайна сметка, след намесата на екип на По света и у нас, да възстанови кабела се нае виновникът за аварията - Софийска вода.
Разбирате ли от ток?
Борислав Гергов, началник на обекта: "Ние сме водопроводчици, не разбираме от ток. С тока не сме приятели."
Крум Христов: "Няма от кого да се жалвам. Тя е една институция, която е голяма, и нито ми дават документ, нито ми дават обяснение, как ще ги осъдя?"
В отговор до "По света и у нас" от Софийска вода твърдят, че скъсаният подземен кабел не е бил обозначен. Късно снощи, след намесата на екипа ни, електроподаването към дома на семейство Христови в крайна сметка е възстановено.
Автор: Александър Марков, оператор: Данко Петков