В анализа на изборния ден, БНТ ще разчита на прогнозните резултати на две социологически агенции. Това са традиционният ни партньор "Алфа рисърч" и "Галъп интернешънъл". Как двете агенции събират данни от изборния ден, вижте в следващия репортаж.
Галъп имат анкетьори пред 180 секции в цялата страна, спират всеки четвърти гласувал. Алфарисърч покриват 252, питат за вота всеки пети.
Павел Вълчев, "Алфа рисърч": - Не е много малко. Когато поискате да изследвате кръвната си група е достатъчно да ви вземат една капка кръв, а не да ви източат цялата кръв. Същото е и със социологические проучвания.
Отговорите в анкетите се подават към агенциите през целия ден по телефона.
Първан Симеонов, "Галъп интернешънъл": - През два часа през цялото течение на изборния ден ние обобщаваме информацията като в края на изборния ден даже зачестяваме.
Павел Вълчев - Имаме и още един въпрос, който е дали са използвали преференцията, т.е да ли са използвали правото си да гласуват преференциално.
Първан Симеонов, "Галъп интернешънъл": - Това, което е специфично за тези избори, очевидно са преференциите. Това ще следим с любопитство може би най-голямо, защото то е интересно и за нас като изследователи, а и за нас като общество лека-полека дали се приучаваме към този тип вот.
Прогнозните им резултати ще станат ясни в края на изборния ден. И по правило след тях, рядко има изненади.