ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как социологическите агенции събират данни от изборния ден

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:47 мин.
У нас

В анализа на изборния ден, БНТ ще разчита на прогнозните резултати на две социологически агенции.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
В анализа на изборния ден, БНТ ще разчита на прогнозните резултати на две социологически агенции. Това  са традиционният ни партньор "Алфа рисърч" и  "Галъп интернешънъл". Как двете агенции събират данни от изборния ден, вижте в следващия репортаж. Галъп имат анкетьори пред 180 секции в цялата страна, спират всеки четвърти гласувал. Алфарисърч покриват 252, питат за вота всеки пети. Павел Вълчев, "Алфа рисърч": - Не е много малко. Когато поискате да изследвате кръвната си група е достатъчно да ви вземат една капка кръв, а не да ви източат цялата кръв. Същото е и със социологические проучвания. Отговорите в анкетите се подават към агенциите през целия ден по телефона. Първан Симеонов, "Галъп интернешънъл": - През  два часа  през цялото течение на изборния ден ние обобщаваме информацията като в края на изборния ден даже зачестяваме. Павел Вълчев - Имаме и още един въпрос, който е дали са използвали преференцията, т.е да ли са използвали правото си да гласуват преференциално. Първан Симеонов, "Галъп интернешънъл": - Това, което е специфично за тези избори, очевидно са преференциите. Това ще следим с любопитство може би най-голямо, защото то е интересно и за нас като изследователи, а и за нас като общество лека-полека дали се приучаваме към този тип вот. Прогнозните им резултати ще станат ясни в края на изборния ден. И по правило след тях, рядко има изненади.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?