Близо 1500 служители в железниците ще бъдат освободени, а 140 влака - спрени от движение.
Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ Холдинг: "Ние се надяваме, че ще бъде взето друго решение и за БДЖ ще има един преходен период, за да може системата да се адаптира. Но въпреки това, дори и да има преходен период, отново трябва да бъдат спрени тези влакове и да бъдат освободени тези хора, за да може БДЖ да се впише в размера на субсидията от 140 млн. от 2016 г."Синдикатите са категорични: съкращенията са недопустими. Според тях, спирането на 140 от общо 600 пътнически влака ще доведе до минимум 20 млн. лева загуби за Холдинга.
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите - КНСБ: "Ние ще съкратим 1500 души, ще съкратим влакове, но това неминуемо води и до съкращаване и на приходите. И ако ги гледаме пропорционално от 60 милиона приход, една-трета ако намалим влаковете, би трябвало една-трета да паднат от приходите, но със сигурност ще паднат и повече."От КТ "Подкрепа" определиха намалената субсидия като "банкрут" за Пътнически превози и настояха кабинетът да отпусне 40 милиона допълнително, така че да се покрият предстоящите вноски по кредитите на железницата, без да се стига до съкращения.
Розен Зарков, председател на Федерацията на транспортните работници - КТ "Подкрепа": "Вместо 184 да ги направи 220 милиона субсидията. Съвсем нормално. Ако наистина се предприемат съкращения на влакове и хора, ще пристъпим към стачни действия."Клиентите на БДЖ коментираха тези новини със смесени чувства. За да има съкращения, държавата и синдикатите трябва да постигнат договореност. Тъй като има действащ Колективен трудов договор.