ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Акция "Зима" 2: Караш с над 50 км/ч извън...
Чете се за: 01:07 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Националният съюз на таксиметровите превозвачи настоява за мерки срещу Юбър

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:16 мин.
У нас

Юбър предизвика напрежение в таксиметровия бранш и у нас.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Юбър предизвика напрежение в таксиметровия бранш и у нас. От Националния съюз на таксиметровите превозвачи настояха за незабавни законови промени, които да регламентират тези превози. Идеята на интернет платформата, която разбуни духовете сред традиционните таксиметрови компании е да ползваме превоз чрез интернет приложение. Философията на необичайния бизнес е да се печели от това, че например в София над 700 000 автомобила се използват само за един час дневно, шофьорът пътува сам, а в колата има три свободни места. Платформата функционира в десетки страни по света, но е забранена в Германия, Белгия, Индия и щата Невада. 
Патрик Щуденер - директор развитие за Централна и Източна Европа на онлайн платформата: "Системата позволява предварително, но ориентировъчно да видиш колко ще ти струва таксито. След като се регистрираш виждаш колата, снимка на шофьора, който ще те вози. Изборът на маршрута става в автомобила. Плащането не е с пари в брой, а с банкова карта." 
От таксиметровите компании са обезпокоени, че няма законодателна рамка за този тип превоз.
Емил Игнатов - Национален съюз на таксиметровите превоз: "Какво значи споделено пътуване... за мен това е чиста таксиметрова услуга. Има клиент, който иска да пътува по дадено разстояние и плаща за това разстояние." 
Игнатов допълни, че подобна интернет платформа отдавна имат поне три от големите традиционни таксиметрови компании у нас. Според него разликата, е че българските са регламентирани, а виртуалната не. Така тя няма да плаща данъци. Най-голямото му притеснение е, че онлайн проекта ще застраши пътниците, тъй като ще се возят в частни коли.
Емил Игнатов - Национален съюз на таксиметровите превози: "Не мисля, че клиентът ще предпочете една нова услуга, която не е гарантирана. Няма сигурност за пътника, кой ще дойде на адреса, кой ще те вози, къде е регистриран, има ли удостоверения, дали е психологически здрав." 
От представителството на онлайн превоза увериха пред По света и у нас, че изборът на шофьори ще е много строг. Те трябва да са на поне 21г., да имат чисто криминално минало и да са изрядни пред "Пътната полиция". Колата им не може да е по-стара от 10г. и трябва да е минала технически преглед. Шофьори в платформата могат да бъдат хора, които искат да припечелят допълнително извън редовната си служба. Работата ще е на принципа, колкото часа можеш и колкото повече клиенти, толкова повече приходи.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?