Министърът на транспорта Ивайло Московски ще представи План за оздравяване и развитие на железниците. Реформата в БДЖ трябва да стабилизира холдинга, който е във влошено финансово състояние. Очаква се да бъде представена и мащабна инвестиционна програма за закупуването на нови влакове. Програмата се очакваше в средата на февруари.
Стратегията, която трябва да стабилизира БДЖ, е за срок до 2020 година. Очаква се в нея да са заложени конкретни мерки по основните проблеми пред железниците. Търсят се решения на проблема с дълговете на БДЖ, които към момента са близо шестстотин милиона лева, линиите, които работят на загуба заради малкото пътници, и старите вагони и локомотиви.
Идеите, които се обсъждат, са общините сами да заявяват ще ползват ли, или не железопътен превоз ежегодно. В средата на януари ръководство на холдинга поиска и гаранции за седемгодишна инвестиционна програма, която да включи мащабно закупуване на нови влакове. Сумата, която, по предварителни изчисления, може да бъде заделена за периода, е 210 милиона лева.