Няма да има спиране на влакове и няма да се увеличава цената на билета за пътуване с БДЖ.
Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: "Пак варианти сме предложили, в които включително сме склонни да преотстъпим и част от субсидията към общините, ако те предпочитат да си организират на регионално ниво довеждащия транспорт към основните коридорни направления".Планът предвижда още да бъдат погасени поетапно 600-тe млн. лв. дългове към кредиторите. За целта БДЖ разчита на солидна държавна подкрепа, която Европейската комисия обаче трябва да разреши.
Владимир Владимиров, изп. дир. на БДЖ: "В по-песимистичния сценарий държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лв. за този период за 7-те години, но при по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на Товарни превози, сумата може да спадне до 134 млн. лв".БДЖ ще разпродава и излишни активи за 70 милиона лева. Може да се стигне до съкращаване на 1200 работници. В инфраструктурата ще се модернизират печеливши линии - от София за Бургас и Варна. Губещите ще се закриват.
Милчо Ламбрев, изп. дир. на Национална компания "Железопътна инфраструктура": "Линията Септември-Добринище в момента на НКЖИ ѝ носи 5 млн. лв. загуба на година. Същото е и за БДЖ ЕАД Пътнически превози".Амбицията на Националната железопътна компания е да инвестира 1,4 млрд. лв. за ремонт на линията София-Варна, с което разстоянието да се взима за 5 часа и 50 минути.