ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Реформата в БДЖ: Нови влакове и погасяване на стари дългове

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

Няма да има спиране на влакове и няма да се увеличава цената на билета за пътуване с БДЖ.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Няма да има спиране на влакове и няма да се увеличава цената на билета за пътуване с БДЖ. Това предвиждат Стратегията за развитие на жп сектора и Планът за оздравяване на БДЖ, които бяха представени днес. В следващите 7 години ще бъдат купени 15 нови мотрисни влака, а холдингът ще трябва да погаси 300 млн. лв. към кредиторите си. Надеждата е това да стане с държавна помощ. Планът за оздравяване на БДЖ предвижда между 210 и 430 милиона лева държавно гарантирани средства за закупуването на до 30 нови влака и 30 шинобуса за линиите с малко пътници. Част от линиите да се поемат от общините, предлага още БДЖ.
Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: "Пак варианти сме предложили, в които включително сме склонни да преотстъпим и част от субсидията към общините, ако те предпочитат да си организират на регионално ниво довеждащия транспорт към основните коридорни направления". 
Планът предвижда още да бъдат погасени поетапно 600-тe млн. лв. дългове към кредиторите. За целта БДЖ разчита на солидна държавна подкрепа, която Европейската комисия обаче трябва да разреши.
Владимир Владимиров, изп. дир. на БДЖ: "В по-песимистичния сценарий държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лв. за този период за 7-те години, но при по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на Товарни превози, сумата може да спадне до 134 млн. лв". 
БДЖ ще разпродава и излишни активи за 70 милиона лева. Може да се стигне до съкращаване на 1200 работници. В инфраструктурата ще се модернизират печеливши линии - от София за Бургас и Варна. Губещите ще се закриват.
Милчо Ламбрев, изп. дир. на Национална компания "Железопътна инфраструктура": "Линията Септември-Добринище в момента на НКЖИ ѝ носи 5 млн. лв. загуба на година. Същото е и за БДЖ ЕАД Пътнически превози".
Амбицията на Националната железопътна компания е да инвестира 1,4 млрд. лв. за ремонт на линията София-Варна, с което разстоянието да се взима за 5 часа и 50 минути.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?