Да се обособи още един център на специализирания телефон 112 за приемане на спешни повиквания, който да приема обаждания предимно от Благоевградска област поискаха от Центъра за спешна медицинска помощ в Благоевград по време на обсъждане за ефективността на Националната система.
Христо Ичев: "Дойде линейка и ни обслужиха, доволен съм. Бързо ли реагираха? Да, бързо. За колко време? За 20 мин. дойде и лекар.Според директора на Центъра за спешна помощ в Благоевград понякога операторите на телефон 112 се затрудняват с намирането на адрес и местоположение в непознат район, което забавя реакцията на екипите на място.
д-р Красимир Михайлов - директор на ЦСМП - Благоевград: "Операторите не могат да разберат точният ориентир да кажем за някаква махала. Имаме села, които са планински, високопланински където има махали и където линейките губят доста време".Обработката на данните при спешните повиквания в Благоевград е двойна, тъй като има обособена Районна координационна централа към Министерството на здравеопазването. Тя също контролира получените от телефон 112 сигнали преди да стигнат до самите спешни екипи. Според директора на Националната система с новите технологии физическото разстояние между централата и спешните екипи не може да бъде повод за забавяне на информацията.
Стоян Граматиков - директор на Национална система 112: "В Европа се върви точно в обратната посока намаляване на центровете.... По оптичните линии информацията се движи с 300 хиляди км./секунда. Направете една калкулация, да видим колко е забавянето.За изграждане на нов център обаче решението трябва да се вземе от Министерския съвет.