Летни приемни ще се борят с нелоялните търговци по морето. От Комисията за защита на потребителите заявиха, че ще разположат свои служители във всички големи курортни комплекси от юни до края на август.
Това стана ясно на първата среща на Националния съвет за защита на потребителите, която се проведе за първи път след девет годишна пауза. В приемните летовниците ще могат да подават сигнали и да получат информация за престоя си. От Комисията призоваха хората, които вече планират летните си отпуски да проверяват регистрацията на туристическите фирми, които ползват. Проверка може да се направи на сайта на Министерството на туризма. На днешната си среща Националния съвет очерта бъдещите си приоритети. Сред тях са борбата с опасните стоки на пазара, както и въвеждането на по-голям контрол върху онлайн търговията. Основната функция на съвета ще бъде да координира различните проверяващи органи.
Даниела Везиева, заместник-министър на икономиката: ,,Основната цел на Националния съвет е да накараме потребителите да търсят сдруженията. Да са активни по отношение на това какво се случва на пазара."
Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите: ,,Ние откриваме мобилни офиси, които за известен период, когато е по-активно струпването на хора в тези места, ще са на разположение. Предвиждаме такива да има през юли и август в Китен и в Царево, за да може и там да обърнем внимание на хората.
Как да ги открият хората?
"Те ще бъдат разположени на съвсем централни места или на първа линия, или на съответните търговски алеи."