Един месец ще имат абонатите на топлофикациите, за да обжалват изготвените от топлинните счетоводители изравнителни сметки за изминалия сезон. Солени сметки грозят всички с неизрядни водомери и неотчетени радиатори, предупреждават от фирмите за дялово разпределение.
След като получим изравнителната сметка първо трябва да се уверим, че в нея няма надчислени суми, съветват от "Топлофикация - София".
Боян Паунов, "Топлофикация - София": "Клиентите трябва да погледнат внимателно своите годишни изравнителни сметки, да видят за коректността за тяхното съдържане да не би да не са осигурили достъп и да им е надчислена максимална мощност. И да се възползват от нормативно определените срокове за възражения".
През следващите 30 дни могат да се правят промени в изравнителните сметки, напомнят от фирмите за дялово разпределение.
Тодор Кузманов, експерт по дялово разпределение: "Много е важно за хората, които не са осигурили достъп по една или друга причина да използват това време за да могат да бъдат отчетени и съответно да можем да отразим тяхното реално потребление. В противен случай се начислява максимална енергия за отопление на тов жилище, която е доста висока сума".
След изтичане на едномесечния срок за обжалване коригираните от счетоводителите сметките ще се изпратят на топлофикациите, за фактурирани и връчени на клиентите. Дори и след това недоволните ще могат да обжалват.
Топлинните счетоводители и топлофикационните дружества напомнят, че след 1-ви октомври вече не могат да се правят корекции в изравнителните сметки.
Ако след тази дата абонатът настоява за корекция, той трябва да събере подписите на 66% от съкооператорите.
Счетоводителите съветват всички с неизправни водомери да ги подменят, тъй като, според новата наредба, ги очакват солени сметки.
Тодор Кузманов, експерт по дялово разпределение: "Ако има водомери, които нямат узаконителна пломба, които са с изтекъл срок на годност или въобще няма водомер то там топлата вода се изчислява на база - това е 140 литра на дени това означава някъде към 4 кубика и половина на един човек".
Неизрядните ще заплащат и разликата между отчетените изправни водомери и общо потребената вода, засечена в абонатната станция".
Боян Паунов, "Топлофикация - София": "Целта на новата наредба е да инициира в нашите клиенти да монтират водомери за топла вода с цел коректно измерване на всички в рамките на една сграда".
От този месец столичани ще получават по две сметки - едната ще е за парното и топлата вода, а втората - за топлинното счетоводство.