Главният проблем при възникване на нарушени права на пътниците е това, че не сме достатъчно информирани.
Елисавета Димитрова, старши експерт в "Международна дейност" към главна агенция Гражданска въздухоплавателна администрация: "Пътникът има право да подаде жалба съответно първо до въздушния превозвач и в случай на неудовлетвореност или липса на отговор от въздушния превозвач пътникът може да се обърне към нас като орган".Ако липсва представителство на авиокомпанията на летището, на което се намира пътникът той трябва да се обърне към наземния оператор, който обслужва полета или към Главна информация на съответното летище.
Елисавета Димитрова, старши експерт в "Международна дейност" към главна агенция Гражданска въздухоплавателна администрация: "Бихме искали да обърнем внимание на пътниците преди закупуване на билет. Първо да се запознаят с общите условия на всяка една компания".Ако пътникът не е получил отговор на своята жалба в рамките на шест месеца тя отново се препраща към съответния авиопревозвач, който задължително трябва да реагира. Като новият срок за български авиокомпании е две седмици, а за чужди един месец.