Командирът на Военно-въздушните сили генерал-майор Румен Радев подаде оставка, но след разговор с премиера я оттегли.
Ген.-майор Румен Радев, началник на Въоенно-въздушните сили: Стигнахме дъното. В момента ВВС, в частта си бойната авиация, се крепят не толкова на системата за сигурност, а на усилията на личния състав. Аз това заявих и на премиера, или ще имаме ВВС ефективни и да не се притесняваме за хората, които летят, или по-добре да ги няма. Премиерът изрази пълна съпричастност към тези проблеми. Изрази своята подкрепа. Реагира енергично. С тази програма, която ще се приеме на следващото заседание на МС, ще бъдат отпуснати сериозни средства, за да може догодина до юни месец ние да не приземим военната ни авиация, напротив - да увеличим съществено броя на изправната техника, да увеличим значително летателните часове на нашите летци, да преминем към следващо ниво на подготовка и в края на краищата да изпълняваме това, което се иска от нас - да генерираме бойни способности в интегрираната система за ПВО на НАТО.Бойната ни авиация е на критичния мининум на своите възможности. Малко на брой самолети, малко на брой летателни часове, бавят се договорите за ремонт на МиГ-29, проектът за закупуване на нов самолет се отлага с години, липса на гориво. Разполагаме с различен тип многоцелеви самолети - съветски тип, които обаче са несъвместими с бойните стандарти в НАТО. Най-модерните ни самолети МиГ-29 са четири на брой. Два са приземени поради невъзможност да се поддържат. Летят два. Ресурсът на техния двигател изтече май тази година и в средата на лятото трябваше да бъдат приземени. На свой риск летците продължават да ги пилотират. Има планове за ремонт на МиГ-овете в Полша, което, по думите на военния министър, щяло да ни излезе по-евтино. Руската корпорация МиГ обаче заплаши, че ще съди двете държави, ако предприемем такива действия. Проектът за закупуване на нов многоцелеви самолет, който на стойност около 1 млрд. лева за цяла ескадрила бойни самолети, се влачи вече 14 години. Изготвен беше този проект, финансовата му обосновка също беше направена. Стигна се до избор между три типа самолет - F-16, Грипен или Юрофайтър. Но нищо. Проектът се оказа мъртвороден. Оттук нататък - е волята и на правителството, и на НС да решат ще се отделят ли пари за авиацията - за ремонти или за нови самолети.