Видео с жестомимичен превод.
Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция" в ГДНП: Това е най-дългия тунел в България, 110 м. Тунелът не е прав участък, той има две криви - наляво и надясно. Също така има и спускане в самия тунел. Движението с несъобразена скорост крие много рискове в този тунел. За съжаление само на един тунел се контролира скоростта, третият тунел на магистрала Люлин, в посока Перник, където контролираме средна скорост за движение. Тези тунели, които са на Хемус и Тракия, там няма контрол на скоростта и евентуално полицейски служители, които са преди или след тунела контролират скоростта. Това за мен е един нелеп инцидент, една нелепа грешка на двама водачи, които правят първото ПТП и след това всички останали водачи не могат да спрат.
Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: Пътищата, които са на открито се почистват от вятъра, от дъждовете и така нататък, докато в тунела всичката прах, всичката мръсотия се натрупва на пътя и лекото овлажняване на настилката я прави действително много по-хлъзгава. Автомобилите вкарват водата в тунела, която вече овлажнява настилката и тя действително става хлъзгава. Друг е въпросът, че е редно на този дълъг тунел, тогава когато спрат автомобили и когато се случи такова събитие да има светлинна сигнализация, която автоматично да се включва и да предупреждава, които идват към тунела да не влизат в него.Още за причините за катастрофата вижте в прякото включване на Иво Никодимов.