ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

400 камери са нужни за ефективна борба срещу нарушителите на пътя

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:12 мин.
У нас

Вече са внесени проектопромените в Наказателния кодекс, които предвиждат отнемане на шофьорска книжка при причиняване на смърт на пътя.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Вече са внесени проектопромените в Наказателния кодекс, които предвиждат отнемане на шофьорска книжка при причиняване на смърт на пътя. От мнозинството искат до 3 години затвор за непристойно поведение на пътя, а при особен цинизъм и съпротива срещу органите на МВР - до 5 години затвор. Според промените непълнолетните също ще носят отговорност за причиняване на смърт. Около 400 стационарни камери с вградени радари са необходими, за да има ефективен контрол върху любителите на високите скорости. "Стационарните камери, които засичат скоростта на моторните превозни средства в България са 20, а мобилните - 150". Те обаче се оказват крайно недостатъчни. Още преди 7 години френски експерти са пресметнали колко камери са ни нужни , за да се ограничи до минимум шофирането с превишена скорост, обясни пред БНТ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев. Алекси Стратиев: "Специалистите, които бяха изградили френската система за контрол ни помогнаха преди години, като сметнаха на база пътна мрежа, участници в движението автомобилен парк и т.н. , че на България и трябват около 400 стационарни камери". За разлика от камерите на КАТ,системата за видеонаблюдение на Агенция "Пътища" по основните шосета и в населените места не разполага с радари. Нейната цел е само да отчита натовареността на трафика. Над 300 са камерите, които следят преминаващите моторни превозни средства. За тях са похарчени близо 10 млн. лв. по европроекти. Оказва се обаче, че тази видеотехниката все пак може да засече средната скорост на преминалите между две съседни камери автомобили. Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: "Ние имаме само една система за средна скорост. Тя е на третия тунел на Люлин. Тя е единствена за цялата страна". Показанията на трафик камерите не могат да се използват за санкциониране от КАТ, обясни Стратиев. Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: "това е една доста сложна система, тъй като в крайна сметка трябва да има типово одобрение, да има метрологичен контрол и цялата система да се оторизира от метрологичния контрол, за да може въз основа на нейните показания да се налагат нарушения". Най-ефикасният начин за борба срещу джигитите на пътя остават служителите на КАТ и снабдените с радари мобилни и стационарни камери.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?