ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Асфалт или павета около Руски паметник?

bnt avatar logo от Автор: Димитър Димитров, Оператор: Елвис Янков
A+ A-
Чете се за: 00:51 мин.
У нас

Граждански организации в София се обявиха против проекта за премахване на паветата в района около Руски паметник в столицата, който ще струва близо 3.5 милиона лева на Общината. От там отговориха, че проектът е съобразен с резултатите от продължила близо...

Асфалт или павета около Руски паметник?

Граждански организации в София се обявиха против проекта за премахване на паветата в района около Руски паметник в столицата, който ще струва близо 3.5 милиона лева на Общината. От там отговориха, че проектът е съобразен с резултатите от продължила близо 3 месеца онлайн анкета за бъдещето на кръстовището. Днес двете страни отново спориха за проекта.

Така изглежда в момента Руски паметник и кръговото кръстовище около него. След цялостната реконструкция - паветата ще бъдат изцяло заменени с асфалтова настилка. Според гражданите Общината не е положила достатъчно усилия, за да проучи мнението на столичани.

"Тази анкета по начинът, по който беше направена, аз лично можех да гласувам 10-50 пъти в зависимост от ентусиазма и целта, която имам", коментира Росина Станиславова от столичния квартал "Красно село".

Общинарите не приеха твърденията за допитването и заявиха, че не са противници на паветата.

"Ние виждаме плюсове и минуси и при двете настилки. При изготвянето на проекта имаше и двата варианта да се направят - никога не е късно да има корекция в тази си част. Никога не е късно да се коригира една грешка, ако това е грешка", успокоява Кристиян Димитров от Дирекция "Транспортна инфраструктура" към СО.

Според гражданските организации паветата имат повече предимства от асфалта.

"За ремонт на един квадратен метър паваж, за пренареждане - цената е около 25 лева, а за асфалтова кръпка е над 41 лева", подчертава Веселин Киров от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

Недоволните твърдят, че пренареждането на паветата ще доведе до по-ниска температура през летните месеци, а паважът ще служи и като естествен ограничител на скоростта.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?