НОВИНИ

Близо 100 жалби са подадени в Комисията за защита на потребителите около Коледа

Ударна вълна от жалби няма въпреки данните за обороти, които са реализирани и парите, които потребители са похарчени за подаръци. Това каза в "Денят започва" Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, който коментира, че това вероятно се дължи на засилените проверки и предупрежденията. Той допълни, че няма сериозни жалби. В периода Коледа - Нова Година около 100 жалби са получени като една част са имали консултативен характер за непотребни подаръци или за рекламация на дефектна стока.

bnt avatar logo
от БНТ
07:37, 03.01.2018
Чете се за: 00:53 мин.
У нас
Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите : Това е добър резултат на фона на половин млн. българи, които са празнували на почивка.

За дефектните стоки Маргаритов коментира, че рекламация е едно от основните потребителски права и е много строго и ясно подробно разписано като отговорност на този, който трябва да извърши ремонта.

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите: Отговорността се носи от търговеца, продал стоката на потребителя, т.е опитите да бъдат насочени потребителите към други лица и органи, е некоректна търговска практиката. Потребителите трябва да знаят, че във всеки обект от веригата може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да го запише в регистър и в едномесечен срок да уведоми потребителя за това как ще бъде предявена тази рекламация. Важно е да се подчертае, че всеки опит да се ограничи отговорността и да бъде препращан към трети лица, е нелоялна търговска практика и ако това не се случи, веднага да подадат сигнал към нас.

В студиото на БНТ Маргаритов коментира, че над 20 000 жалби годишно се подават като половината са за дефектни стоки и отказ за извършване на ремонт или опит да бъде елиминирана отговорността на продавача и прехвърлена на някакъв сервиз, който по думите на председателя може да е партньор, но по закон не е лицето, която трябва да носи отговорност.

По думите му, ако една стока е закупена онлайн, може да бъде върната или заменена, ако търговеца поддържа тази практика, в 14-дневен срок. За да стане това потребителят трябва да има някакъв документ като поне гаранционна карта, за да бъде ясно кой е продавач и от къде е закупена.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Продължава разследването за смъртта на семейство в Нови Искър
Продължава разследването за смъртта на семейство в Нови Искър
Жена от Шумен връща вкуса на детството в своя град
Жена от Шумен връща вкуса на детството в своя град