Близо 15 милиона евро са щетите за българските превозвачи от продължаващата вече четвърта седмица блокада на българо-гръцката граница. Това са само преките им загуби: командировъчни, неустойки, гориво, престой на камионите, изчисляват браншовите организации на транспортните фирми. Непреките - развалена стока и пропуснати ползи, никой не може да изчисли.
                                                    Големият въпрос пред нашите превозвачи сега е към кого и как да предяват искания за обезщетения - гръцката държава, протестиращите фермери или Европейската комисия. Практиката от последните 7 години показва, че български превозвачи и експортно ориентирани фирми не са получили нито лев обезщетение или компенсация нито от ЕС, нито от съдебни дела. А колективните искове стигат до задънена улица. Говорителят на ЕК Лусия Коде заяви за "По света и у нас", че Комисията следи отблизо ситуацията с блокадата.
На 18 февруари Комисията е получила информация от Гърция какви мерки взима, за да осигури свободното движение на стоки. В момента Комисията преглежда отговора. Посланиците на Гърция и България в ЕС са поканени на среща, в която да бъде обсъдена ситуацията и да се потърси дългосрочно решение.
Българските превозвачи, които в петък блокираха всички контролно-пропускателни пунктове с Гърция, са твърдо решени да останат там до Великден и летния сезон, ако гърците не прекратят блокадите.
Ще придобие ли казусът общоевропейски мащаби и има ли шанс за разрешаването на спора - гледайте в "Репортерски поглед" в обедните новини "По света и у нас" в неделя.
                                            
                    
                        Санкциите и собствеността на "Лукойл" - има ли опасност от недостиг на горива?
                    
                    
                                            
                    
                        Заседание на Комисията по бюджет и финанси към Тристранния съвет: На фокус Бюджет 2026
                    
                    
                                            
                    
                        2 години след като Хърватия прие единната валута: Какъв е животът с евро
                    
                    
                                            
                    
                        Затвориха "Дунав мост" между Русе и Гюргево - кои са алтернативните маршрути