Последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност облекченият ред за възстановяване на подоходен и местен данък да може да се прилага и за ДДС.
Данъчните ще възстановяват ДДС по облекчен режим на фирми, които вече са доказано изрядни. Това предвиждат поправки в Закона за ДДС, които влизат в сила от днес. Косвеният данък ще се връща по облекчен режим на компаниите, които са били определени от Националната агенция за приходите като нискорискови. Те задължително не трябва да имат задължения към бюджета.
Критериите за определяне на нискорисковите платци на данъци са еднакви за всички, увериха от НАП. Дружествата не трябва да са участвали в схеми с измами с ДДС. Точните изисквания към тях обаче се пазят в тайна, уточниха още данъчните.
До момента ДДС се възстановяваше само след изрична проверка. Тя ще отпадне за фирмите-отличници. За целта, те ще трябва в своята месечна декларация да посочат валидна банкова сметка в левове, по която ще получат и парите. За целта електронните декларации ще позволяват вписването на банковата сметка. В момента почти всички компании подават своите декларации чрез интернет.
България и още 16 държави искат от ЕС запазване на средствата за земеделие и сближаване
"Ню Йорк Таймс": Американски милиардер е водещ кандидат за придобиване на международните активи на "Лукойл"
Предвиждат нови мерки за хората и бизнеса заради високите цени на горивата и растящата инфлация
Вицепремиерът Александър Пулев: Заводът за барут ще се строи на терен край Бругас
Търси се нов и.ф. главен прокурор: ВСС започва процедурата за наследник на Ваня Стефанова
Румен Радев: В бюджет 2027 г. залагаме увеличаване на заплатите на младите лекари
Прекратява се операцията по издирването на екипажа на потопения кораб "Алфа Уатан"