Една от най-ярките френски звезди - Фредерик Бегбеде откри тазгодишното издание на фестивала Синелибри. Провокативният писател, режисьор и литературен критик представи лично своя филм „Идеалът", който е екранизация на романа „Помощ, простете".
Провокативен, екстравагантен и непредвидим артист. Неизброимите таланти на писателя, режисьор и литературен критик Фредерик Бегбеде го превръщат в една от най-ярките звезди на Франция. Такъв беше днес и пред хилядите си почитатели в НДК, където отново показа способността си да се самоиронизира.
Атрактивно мултимедийно шоу даде начало на фестивала. А Бегбеде представи за първи път своя филм "Идеалът" - извън Франция. Саркастичнaта лента показва рекламният бизнес като средство за превръщане на хората в продукти. В нея авторът се опитва да обърне срещу системата собствените ѝ оръжия.
Фредерик Бегбеде: "Комунизъм, социализъм, Фашизъм, национализъм. Всички тези идеофилии са представени по някакъв начин във филма, който ще видите. Всъщност той е каталог на мечти, но на мечти, които са опасни или пък лъжовни. Често бъркаме идеала. Пропагандата се опитва да ни убеди, че можем да бъдем щастливи по един или друг на начин и френският лукс е новият опиум за народа.
При откриването на Синелибри Бегбеде получи специалната статуетка на Синелибри.
Жаклин Вагенщайн, директор на фестивала: Образите на Бегбеде са в широка палитра. Не са само скандалджията, купонджия, предизвикателен денди, който виждаме на пръв поглед. И смятам, че именно в това се крие чарът му."
И тази година на единствения форум, посветен на филмовите адаптации на книги ще покаже най-добрите екранизации на романи. Сред 20 филма с над 100 прожекции ще има и 10 национални премиери.
Жаклин Вагенщайн, директор на фестивала: "Това е едно взаимодействие между две магически изкуства. Книгите оживяват на големия екран".
Думите оживяват на големия екран, писменото слово се превръща в образ, въображението приема различни измерения. Фестивалът продължава до 16 октомври. Втората среща на Фредерик Бегбеде с публиката е утре вечер в кино "Люмиер".