НОВИНИ

Как да ни излезе сметката при отменен полет

Правата на пътниците по отношение на забавени, закъснели или отменени полети са еднакви, независимо с каква компания пътуват. Това заяви в "Денят започва" председателят на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
09:30, 01.12.2016
Чете се за: 01:34 мин.
У нас

При отменен полет първото задължение на авиокомпанията е да уведоми своите пътници. Що се отнася до оказването на грижа в тази ситуация пътниците трябва да бъдат уведомени и за техните права, които на първо място са да бъдат премаршрутирани веднага при първа възможна дата, като тази дата може да е след няколко часа или дни, в зависимост от това кога има следващ полет.

В случай че пътниците се премаршрутират сами, те имат право да претендират своите разноски пред авиокомпанията. Ако на пътниците бъде предложен полет след няколко дни, то авиокомпанията трябва да поеме настаняването им в хотел, храна, напитки, съответни на периода. Европейският потребителски център решава споровете чрез преговори и защитава страната на потребителя, уточни Игнат Арсенов.

Ето и някои от случаите, в които ще ви се наложи да платите допълнително при пътуване с нискотарифна авиокомпания.

Багаж

Що се отнася до багажа, когато се отправите към борда на самолета трябва да знаете, че безплатно можете да качите ограничено количество багаж. Обикновено билетът включва малък кабинен багаж, който е достатъчно компактен, за да минете с него по пътеката в самолета и безпроблемно да го поставите в багажниците над седалките. Ако се появите пред чек ин с куфар за товарене в багажното отделение на самолета, е много вероятно да ви се наложи да платите на място, същото се отнася и за големите кабинни багажи, така че внимавайте за размера.

Място за сядане

При пътуване с нискобюджетна авиокомпания е възможно да нямате право на безплатен избор на място и ако искате да сте на седалка до прозореца и до вас да стои приятел, а не непознат, трябва да инвестирате допълнително.

Нискобюджетните авиокомпании не са особено гъвкави в безплатните възможности за промени в резервациите за полет. Има такси за промяна на името на пътника, а ако ви се наложи да преместите датата на пътуването си, това най-вероятно ще ви струва доста.

Храни и напитки

Друга екстра, от която пестят нискотарифните авиокомпании, за да предлaгат атрактивни цени на билетите, са безплатните храни и напитки. Ако желаете да хапнете и пийнете по време на пътуването, трябва дa платите.

Отменен полет

Отмененият или променен полет е най-голямото неудобство, което може да възникне при пътуване и никой не е застрахован, независимо дали авиокомпанията е нискобюджетна или не. Разлика е възможно да настъпи, когато дойде моментът за компенсация, пренасочване или изчакване. В случай на голямо закъснение и отмяна на полета ви възможностите за развитие на сценария са много и предложенията ще дойдат веднага след като се установи невъзможността за излитане навреме. Нискотарифните компании се ангажират ПРИ ПЪРВА възможност да ви превозят между същите дестинации. При първа възможност може да означава и след няколко дни. Ако искате да се приберете, бързо ще са необходими допълнителни разходи.


Наша проверка на условията за закупуване на билет от нискотарифните компании в България показа, че там никъде не е изрично посочено, че компанията компенсира пътниците в случай на отменен полет.


Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Раница на бъдещето
Раница на бъдещето
Парламентът продължава с обсъждането на второ четене на Бюджет 2017
Парламентът продължава с обсъждането на второ четене на Бюджет 2017