Жалбите и сигналите срещу монополистите в телекомуникациите и електроразпределението са най-често подаваните от българските граждани, като в голяма чест те са и основателни. Това отчитат от Комисията за защита на потребителите. След Русе и Благоевград днес бе организирана изнесена приемна и в Пловдив.
Първите сигнали в приемната в Пловдив бяха срещу нереални, според потребителите, сметки за вода и парно.
Стоян Иванов
"Общият водомер дава 185 кубика, а нашите водомери сумарно дават 150 и видимо се получава до 35 кубика разлика."
Димитър Шишков
"При една и съща абонатна станция, с едни и същи по обем апартаменти и гаражи, аз плащам за 240 кубически метра, а пък другите - по 210."
Оказва се обаче, че тези сигнали са от компетенциите на друга комисия – тази за енергийно и водно регулиране. И в 7-дневен срок ще бъдат препратени."
Таня Димитрова, регионален директор на комисията за Южна България
"Комисията има други компетентности – що се касае до разглеждане на общите условия на електроразпределителните, на мобилните оператори, кабелните оператори, туроператорите и когато констатира неравноправни клаузи, тя се произнася."
При 90% от жалбите комисията успява да реагира и окаже съдействие на потребителите.
Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите
"Миналата година имаме над 20 хиляди жалби. Направили сме 38 хиляди инспекции."
От комисията съветват потребителите да бъдат особено внимателни при набиращата скорост електронна търговия, където условията все още не са достатъчно прозрачни.