ДКЕВР не предвижда промяна в цената на газа. Това стана ясно днес след като "Булгаргаз" предложи цената на синьото гориво от 1 октомври да се увеличи с близо 1,6 на сто. Подсигуряване на електропреносната мрежа за работа през зимата и максимално...
ДКЕВР не предвижда промяна в цената на газа. Това стана ясно днес след като "Булгаргаз" предложи цената на синьото гориво от 1 октомври да се увеличи с близо 1,6 на сто.
Подсигуряване на електропреносната мрежа за работа през зимата и максимално запълване на газохранилището в Чирен са двете важни задачи пред Министерството на икономиката, за да няма криза при евентуално спиране на транзита на руско синьо гориво през Украйна. Ако това стане, страната ни ще има запаси за повече от три месеца.
Предвижда се газохранилището в Чирен да бъде запълнено цялото. В момента суровината там е 75 процента, а това, според експертите, ще стигне за непрекъснато снабдяване не повече от 100 до 120 дни.
От "Булгартрансгаз", които поддържат преноса на синьо гориво в страната, казаха, че в случай на криза с доставките от Русия можем да ползваме и подземния местен добив от "Галата", акумулираните обеми в тръбите, но много важно условие е да има налягане в системата.
Чрез интерконектора с Гърция при Сидирокастро газ към България може да минава, но по транзитния газопровод и задължително през компресорната станция при Петрич. Горивото ще стига до разпределителната връзка при село Пиперево Дупнишко, а от тук ще тръгва към цялата страна. Всичко това би могло да стане само при договорени количества между търговците.
Приоритет за България, според Енергийното министерство, става междусистемната връзка с Гърция от Стара Загора до Комотини, но там все още не е започнал строежът. До края на тази година предстои да бъде избран изпълнител. Ако това стане, най-рано след две години тя може да бъде пусната в експлоатация.
Интерконекторната връзка с Румъния при Гюргево, която започна да се изгражда преди две години, в момента е спряна заради проблеми с подводното трасе. Румънски медии не скриват, че сериозни разминавания между строителството и нормативната уредба в северната ни съседка бавят изграждането на трасето в румънския му участък.
Ситен снеговалеж и гъста мъгла затрудняват движението през прохода "Шипка"