Заради големите щети, нанесени от градушката в София, списъците от чакащи коли за автосервизите в София продължава да набъбва. Вече се правят записвания за края на април 2015 година. Заради големият брой увредени автомобили, застрахователите са запълнили...
Заради големите щети, нанесени от градушката в София, списъците от чакащи коли за автосервизите в София продължава да набъбва. Вече се правят записвания за края на април 2015 година. Заради големият брой увредени автомобили, застрахователите са запълнили почти всички автосервизи от София до Пловдив. Прогнозите са записванията за ремонти да достигнат до средата на следващото лято.
Само в една от застрахователните компании са получили над 10 хиляди претенции за обезщетения. Всички повредени автомобили са много повече. "Има над 100 хиляди увредени застраховани автомобили. Да не говорим, че са в пъти повече тези, които са увредени и нямат застраховка", коментира Иво Груев, член на УС на застрахователна компания.
Сервизите нямат достатъчен капацитет, за да поемат огромната вълна от повредени коли. Само в един от големите официални автосервизи в София в момента се ремонтират близо 100 коли, а чакащи има до началото на ноември.
"Предполагам, че след като се върнат от отпуска повечето клиенти, които са с по-леко ударени автомобили от градушката, ще започнат да се обаждат и списъците ще набъбнат", казва Борислав Василев, мениджър в компания за продажба на автомобили.
Една от застрахователните компании дори е наела екип от словенски специалисти, които ремонтират най-повредените автомобили само за 3 дни, без да нарушават оригиналната боя на колата. Този метод се използва все по-често у нас. "Paintless Dent Repair е ефективен метод за автомобили, които са по-нови - разбираме до 5 години, при които боята и лаковото покритие са все още еластични. Цената на PDR е в порядъка на 4000 лева без ДДС на един среден клас автомобил - пълното му ремонтиране", обяснява Василев.
Заради високата цена по този начин се ремонтират най-вече нови автомобили в гаранция или коли с висока застрахователна стойност. Този вид ремонт е изключително скъп, защото на един специалист са нужни до 5 години обучение, за да усвои всички тънкости. "Този занаят е вид изкуство, иначе няма как да стане. Много зависи от човекът, който го работи - машина не може да постигне същите резултати", споделя Игор Никич, ръководител на екип от словенски специалисти.
За по-евтините и по-стари автомобили се използват стандартните методи за ремонт. Това, обаче, налага и пребоядистването на повредените детайли.
Здраве, благоденствие, вяра в доброто - пожеланията на политиците за Рождество