Официално общественият посредник в Кюстендил започва да приема граждани, които да потърсят решение на конкретни проблеми. За това какви са компетенциите на местния омбудсман, кога и при какви условия може да се потърси помощта му предстои да се приеме закон. Но част от компетенциите му според правилника на община Кюстендил, вижте в репортажа.
Поради бюрократични спънки избраният преди около 2 месеца омбудсман на Кюстендил и встъпил в длъжност като такъв, реално не изпълняваше в пълен обем правомощията си, защото нямаше помещение, където да пиема гражданите. От началното на следащата седмица,всеки който има нужда от помощ може да се обърне към специалиста понеделник, сряда и петък от 10:00 до 12:00 и вторник и четвъртък от 16:00 до 18:00 часа.
Васил Иванов, омбудсман на Кюстендил
"Още от сега искам да предупредя всички граждани на общината, които искат да се обръщат към мен, че това няма да е адвокатска кантора, в която аз ще давам консултации по съответни правни въпроси."
Гражданите могат да сигнализират в определени случаи,като некомпетентност, недобросъвестност и мудност от страна на администрацията, незачитане правата им, както и при корупция. Жалбите се подават задължително в писмен вид.
Васил Иванов - омбудсман на Кюстендил
"Анонимни жалби и сигнали, както и такива за нарушения извършени преди повече от 3 години, няма да се разглеждат."
Общественият посредник в Кюстендил, предупреждава хората, че не може да взима отношение по висящи съдебни дела, вътрешно служебни отношения на органите за местната власт, както и да се намесва при лични конфликти между гражданите.