Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

По-строг контрол за шофьорите в публичния транспорт

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи настояват да бъдат монтирани видеорегистратори в автобусите на обществения транспорт. Според тях само по-строгия контрол на шофьорите може да помогне да се избегнат инциденти като този на магистрала Тракия. В студиото на „Денят започва“ председателят на асоциацията Владимир Тодоров заяви, че още следващата седмица ще внесат предложението в Министерството на транспорта.

от БНТ
09:01, 03.11.2017
Чете се за: 00:57 мин.
У нас
Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: Ако има едно такова средство, което да записва всичко, каквото се случва на пътя, пред автобуса. Има възможност и да се сложи и устройство, което записва вътре в автобуса, състоянието на шофьора. Смятаме следващата седмица да предложим на Министерството на транспорта една промяна, която да бъде свързана с автобусите, всички, които оперират по градския транспорт, извънградски да бъдат задължени да монтират видеорегистратори.

Експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев се обяви за задължително поставяне на тахограф в автобусите, но в случая с катастрофиралия автобус, който има подобно устройство, то не може да даде нужната информация.

Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: Много така интересна историята с тахографа, който не е послужил за целите, за които е предназначен, а то е задължително да бъде изправен. Никой не го е проверил. Прокуратурата излезе, че тахографната шайба е ползвана с дни, и месеци може би и въобще не могат да се разчетат данни от това пътуване. Пак споменавам това, че всеки един автобус трябва да има тахограф. По-съвременните са дигитални, по-старите аналогови. Това е едно от изискванията, което гарантира сигурността на пътуването и контрола на водача. С този тахограф той отчита своята работа и виждате в случая това просто е изхвърлено от употреба.

Той се обяви за по-строг контрол, а не за въвеждането на допълнителни технически средства.

Алекси Стратетиев, експерт по пътна безопасност: Трябва да бъдат по-стриктни в контрола си. Трябва да създадат организация, която да контролира водачите, които пътуват с тези автобуси. Това е изцяло от компетенцията на Министерството на транспорта. Мисля, че е много сериозен проблема, ако се отнеме лиценза на фирма, която има 400 автобуса. Това означава едно сериозно затруднение на гражданите.
Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Красен Кралев: Новият закон за спорта ще разреши проблемите с базите
Красен Кралев: Новият закон за спорта ще разреши проблемите с базите
От кореспондента на БНТ в Брюксел: Какво очаква Пучдемон?
От кореспондента на БНТ в Брюксел: Какво очаква Пучдемон?