ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Почина кинолегендата Ричард Чембърлейн
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

По-строг контрол за шофьорите в публичния транспорт

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:57 мин.
У нас

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи настояват да бъдат монтирани видеорегистратори в автобусите на обществения транспорт. Според тях само по-строгия контрол на шофьорите може да помогне да се избегнат инциденти като този на магистрала Тракия. В студиото на „Денят започва“ председателят на асоциацията Владимир Тодоров заяви, че още следващата седмица ще внесат предложението в Министерството на транспорта.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: Ако има едно такова средство, което да записва всичко, каквото се случва на пътя, пред автобуса. Има възможност и да се сложи и устройство, което записва вътре в автобуса, състоянието на шофьора. Смятаме следващата седмица да предложим на Министерството на транспорта една промяна, която да бъде свързана с автобусите, всички, които оперират по градския транспорт, извънградски да бъдат задължени да монтират видеорегистратори.

      Експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев се обяви за задължително поставяне на тахограф в автобусите, но в случая с катастрофиралия автобус, който има подобно устройство, то не може да даде нужната информация.

      Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: Много така интересна историята с тахографа, който не е послужил за целите, за които е предназначен, а то е задължително да бъде изправен. Никой не го е проверил. Прокуратурата излезе, че тахографната шайба е ползвана с дни, и месеци може би и въобще не могат да се разчетат данни от това пътуване. Пак споменавам това, че всеки един автобус трябва да има тахограф. По-съвременните са дигитални, по-старите аналогови. Това е едно от изискванията, което гарантира сигурността на пътуването и контрола на водача. С този тахограф той отчита своята работа и виждате в случая това просто е изхвърлено от употреба.

      Той се обяви за по-строг контрол, а не за въвеждането на допълнителни технически средства.

      Алекси Стратетиев, експерт по пътна безопасност: Трябва да бъдат по-стриктни в контрола си. Трябва да създадат организация, която да контролира водачите, които пътуват с тези автобуси. Това е изцяло от компетенцията на Министерството на транспорта. Мисля, че е много сериозен проблема, ако се отнеме лиценза на фирма, която има 400 автобуса. Това означава едно сериозно затруднение на гражданите.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?