След среща в Агенция „Пътна инфраструктура“ превозвачите на тежкотоварни автомобили се отказаха от обявената за петък след обяд блокада на изходите на столицата. Сутринта те обявиха, че не са съгласни с новите забрани за движението им по главните пътища...
След среща в Агенция „Пътна инфраструктура“ превозвачите на тежкотоварни автомобили се отказаха от обявената за петък след обяд блокада на изходите на столицата. Сутринта те обявиха, че не са съгласни с новите забрани за движението им по главните пътища на България в туристическия период. От 22-ри юли е в сила нова Наредба, според която е увеличен броят на пътните участъци, по които е забранено преминаването на тежкотоварни камиони в петък между 18 и 21 часа и в неделя след 14.00 часа. Като към тях са включени и магистралите.
Срещата продължи близо 2 часа и беше закрита за медиите. След нея превозвачите казаха, че са се споразумели за редуциране на забраната за част от пътищата. Тежкотоварните автомобили ще могат да се движат без ограничения по ключови транспортни коридори - Видин - София, Подбалканския път, Калотина - София и двата моста над Дунава. За останалите обаче - забраната остава. В новите ограничения влизат второкласните пътища Пловдив - Смолян, Симитли - Гоце Делчев, Дебелец - Гурково, Добрич - граница с Румъния и Околовръстен път София, както и много първокласни участъци.
"Трафикът наистина трябва да бъде намален, но се отвориха резервни обходни маршрути, за може да се движи нормално икономиката, както и туризмът, така и да се намалят пътните произшествия, защото все пак 90% от катастрофите не са по наша вина", каза Красимир Лалов от Национално сдружение на българските превозвачи.
Лалов нападна заповедта, защото не е взета под внимание икономическата страна на въпроса. Според него тя е приета под натиска на определен прокурор, но изрично отказа да назове име. Става дума за бившия апелативен прокурор на Пловдив Росен Димов, който поде акцията за въвеждане на такава забрана заради „черна“ серия от много катастрофи с много жертви през лятото.
"Затворим ли Калотина, Дунав мост - 1 и 2, това означава, че обявяваме война на съседни държави, което не е прието!", поясни Красимир Лалов.
Според Лалов огромен проблем е, че вече няколко години от началото на забрана не се създават условия по пътищата за самите превозвачи – няма паркинги за целта, няма и санитарни възли.
Здраве, благоденствие, вяра в доброто - пожеланията на политиците за Рождество