НОВИНИ

Таксиметровите протести - режисирани?

В редакцията поручихме писмо от нашия зрител Прокопи Прокопиев, който твърди, че протестът на таксиметровите шофьори е организиран и режисиран от големите таксиметрови компании. Прокопиев показва снимки от апарати за разпределение на адреси на голяма фирма, качени в социалната мрежа, на които ясно се чете призив към шофьорите да се присъединят към протеста. Зрителят дава своето обяснение каква сметка имат компаниите от промените в закона, които задължават таксиметровите шофьори да се регистрират като превозвачи.Публикуваме писмото без съкращения.

Таксиметровите протести - режисирани?
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
13:51, 25.03.2016
Чете се за: 01:12 мин.
У нас

Поводът да Ви напиша този мейл, е че голяма част от обществото не е наясно какво става в таксиметровият бранш.

Протестът на 23.03.2016 на Орлов мост е организиран и режисиран от големите таксиметрови компании. Те всъщност са лизингови къщи, които нямат приходи от таксиметрова дейност и до ден днешен саботират закона, който беше приет и обнародван в държавен вестник, влизащ в сила от 01 април 2016. Една част от колите присъстващи на протеста са управлявани от хора, които са осъждани или нямат средно образование и по новите изисквания няма как да продължават да работят. Друга част от колите са на хора, които са взели по 10 или 15 коли на лизинг от превозвача, фискализирани касови апарати на измислени (кухи) фирми и събират по 60-70 лв на ден от кола, като не плащат абсолютно нищо на държавата (данъци и осигуровки) и единственият разход е лизинга на автомобила.

От тази порочна практика е облагодетелстван лизингодателя, който е прикрит като таксиметрова фирма и посредникът, който е взел автомобилите на лизинг. Тези хора не могат да представляват бранша, тъй като не желаят да плащат данъци и осигуровки. Немалка част от колегите вече са си извадили удостоверения и са се регистрирали съгласно новия закон, но за момента фирмите превозвачи им извиват ръцете с обещания и уверения, че законът няма да влезе в сила, тъй като са взети мерки.

Това, че превозвачите организират и подтикват шофьорите към не-регламентирани протести е в нарушение на закона за автомобилните превози чл.100 (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г, в сила от 12.12.2003 г.; изм., бр. 17 от 2011 г.), който гласи: "Превозвач, допуснал да бъдат използвани превозните му средства за умишлено препречване на свободното движение по улиците, площадите и пътищата, се наказва с имуществена санкция 3000 лв. и с отнемане на лиценза за срок от една година".

В подкрепа на тази теза Ви изпращам снимки от системата за разпределение на адреси на фирма „ Ок Супертранс“, качени в социалната мрежа, на които ясно се чете как превозвачът подтиква шофьорите да се присъединят към протеста.

Законът е закон, само ако се спазва от всички в обществото, като в случая не е ясно дали ще има последствия за това нарушение. Умишлено не съм цитирал имена на колеги, тъй като те се страхуват от саморазправа.

Надявам се Вие като медия да дадете гластност на това нарушение.

С уважение.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Меглена Кунева: Проблемите с радикализма ще се решат и през образованието
Меглена Кунева: Проблемите с радикализма ще се решат и през образованието
Къща за деца, лишени от родителски грижи, беше открита в столицата
Къща за деца, лишени от родителски грижи, беше открита в столицата