Регионалните телевизии в Европа все по-често търсят нови формати, за да представят новинарското си съдържание. Те инвестират в собствени платформи и разширяват екипите си, за да оцелеят в новата ера на онлайн пространството. Върху трансформацията на журналистиката падна и фокуса на Асоциация на европейските телевизии СИРКОМ по време на ежегодната им конференция.
Журналистът има само 8 секунди да спечели зрителя или той ще пусне следващия видео репортаж. Заради тази тенденция в последните години, телевизии като ББС и канадската обществена телевизия СБС имат отделни екипи, които правят репортажи специално за популярните сред младите платформи. А Ал Джазира отдавна не се свързва само с тероризъм, защото се трансформира в една от най-иновативните световни медии.
Д-р Ясер Бишр – изпълнителен продуцент на дигиталната медия AJ+:"Поведението на зрителите се промени и искат да научават много бързо новините. До тях достига голям обем информация, която могат да прегледат, затова ние сме длъжни да им я предоставим навреме. Точно когато я търсят."
Така европейски журналисти, например, отразяват изборите в Съединените щати чрез забавните видео чатове. Причината не е, че излиза по-евтино, а че младите хора така се информират.
Гийом Кастер – преподавател по мобилна журналистика в СИРКОМ: "За тях телевизията не съществува. Нямат навика да си пускат телевизора вече. Те използват канали за видеообмен, социални мрежи на телефоните или таблетите. Нашата единствена възможност е да пригодим репортажа си за тези нови платформи и да използваме начина на младите да се свързват със света."
На ежегодната конференция френски програмисти представиха революционно ново приложение, с което всеки може да снима, монтира и изпрати за излъчване готов видеоматериал в рамките на 10 минути след като е заснел първия кадър.
Филип Боде – програмист на приложение за мобилна журналистика: "Младите хора вече не искат да гледат хора, които седят и говорят от студио, защото не могат да превъртят напред или назад. Днес зрителите искат да участват динамично и да избират какво да гледат."
Затова Асоциацията на европейските телевизии СИРКОМ все повече инвестира в обучения по мобилната журналистика.