С нова версия за катастрофата на гара Хитрино излезе фирмата-собственик на част от вагоните-цистерни. Според поръчана от компанията експертиза не скоростта, а незаключена стрелка на коловоз е причинила катастрофата на влака. Тя доведе до смъртоносната експлозия през декември 2016 година, при която загинаха 7 души, а на десетки домовете бяха разрушени. Обвиняеми за случая са двамата машинисти на композицията, а процесът започна по съкратеното производство.
Сред другите причини, установени от частната експертиза, са и че цистерната, превозвала пропилена, не е отговаряла на Конвенцията за международни железопътни превози и правилника за международен превоз на опасни товари. Тя е била с полусферично дъно, което се оценява като по-крехко и опасно. Цистерната е била на френска компания, наета от румънска фирма, а не на българска фирма. Служителите на компанията-превозвач приемат само по документи товарите, които трябва да превозят. Няма практика цистерните да се проверяват физически от фирмата. До момента по наказателното дело за катастрофата като основна причина за инцидента се посочва високата скорост на влаковата композиция.
С 20% по-големи кредити са изтеглили българите през първите 9 месеца на годината
Президентът Румен Радев ще участва в традиционното запалване на свещите за Ханука
"Летяха куршуми, нямаше къде да се скрием": Атентат в Сидни разтърси света в първия ден на Ханука (ОБЗОР)
Украйна се отказва от членство в НАТО в замяна на гаранции за сигурност от САЩ и Европа
Как „Българската Коледа“ помага на 11-годишно дете с аутизъм да напредва и да общува?