ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Синдикатите в БДЖ за катастрофата и тежките условия на труд

bnt avatar logo от Автор: Златин Бояджиев, Оператор: Георги Котов
A+ A-
Чете се за: 00:52 мин.
У нас

Според синдикалистите от "Подкрепа" не човешка грешка, а лошото състояние на инфраструктурата е причина за тежкия инцидент край гара Калояновец. Това съобщи Атанас Кръстев в Пловдив. “След приключване на проверките, ще настояваме да се обследва цялата...

Синдикатите в БДЖ за катастрофата и тежките условия на труд

Според синдикалистите от "Подкрепа" не човешка грешка, а лошото състояние на инфраструктурата е причина за тежкия инцидент край гара Калояновец. Това съобщи Атанас Кръстев в Пловдив.

“След приключване на проверките, ще настояваме да се обследва цялата железопътна инфраструктура, за да няма други пострадали”, заявиха от синдиката.

Пътническият влак дерайлира по маршрута София - Варна при гара Калояновец на 12 юли. При инцидента загина единият от двамата машинисти, а десетки пътници пострадаха.

Не човешкият фактор е причина за трагедията, а лошата инфраструктура и цялостното състояние на БДЖ. Има разминаване в светлинните сигнали преди катастрофата, убедени са от синдиката. Зеленият сигнал за скорост от 100 км/ч е последван от друг за намаляване на скоростта само 250 метра преди отбиване на композицията. Освен това устройствата, които трябва автоматично да забавят влака, са произведени от две различни фирми.

„Не може един да прави тези устройства, които са по пътя, а други тези, които са в машината, защото, когато утре едното с другото устройство не сработи, вината чия е? Почват двете фирми да си прехвърлят вината“, каза експертът по „Безопасност и здраве при работа“ към синдиката - Иван Балталийски.

Участъкът в този район е ремонтиран, но има стара стрелка, което подкрепя теорията за недобро състояние на пътя, коментираха от синдиката.

„То е трябвало да бъде сменено. Ново, заедно с отремонтирания участък за 100 км., а всъщност то е било устройство от старите жп линии там, което е факт“, допълни Иван Балталийски.

От синдиката препоръчват надигащото се недоволство на машинистите да не се превръща в стачка, а в отказ да се работи заради лоши условия на труд.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?