Въпреки зачестилите авиокатастрофи, самолетите остават най-сигурния вид транспорт, убедени са авиоконструкторите от Техническия университет в Пловдив. Те разучават причините за инцидентите във въздуха чрез компютърни симулации на самолетни...
Въпреки зачестилите авиокатастрофи, самолетите остават най-сигурния вид транспорт, убедени са авиоконструкторите от Техническия университет в Пловдив. Те разучават причините за инцидентите във въздуха чрез компютърни симулации на самолетни катастрофи.
Специалните програми създават обстановка, максимално близка до реален полет. Така тежките инциденти се анализират години наред. И проучванията са категорични, че всички самолетни катастрофи, се дължат на човешка грешка.
"Едната може да бъде на пилотите, но другата е на някой, който или е обслужвал летателния апарат, или го е проектирал. Тези неща се дължат понякога и на незнание, на липса на определен опит", каза доц. д-р Димо Зафиров от Технически университет Пловдив.
Страничен вятър и кацане в мъгла са сред най-рисковите за даден полет ситуации. В подобни моменти, за да се изключат грешки на екипажите, все повече се разчита на автопилотите, които превъзхождат човека по бързина и реакция.
"Човекът остава с повече възможност да прогнозира и съответно да бъде помощник на една такава система, отколкото да считаме, че той в няколко десети от секундата ще може да реагира при кацане в мъгла", добави доц. Зафиров.
Според него след 10 години роботизираните системи ще започнат да изместват не само пилотите, но и техниците, които отговарят за поддръжката на самолетите.