След въвеждането на бутоните за отваряне на вратите от пътниците в част от градския транспорт в София много хора все още не знаят как се борави с нея. Системата се използва в новите 80 тролея, 20 трамвая и 40 автобуса. Тя влезе в употреба, за да спести...
След въвеждането на бутоните за отваряне на вратите от пътниците в част от градския транспорт в София много хора все още не знаят как се борави с нея. Системата се използва в новите 80 тролея, 20 трамвая и 40 автобуса. Тя влезе в употреба, за да спести разходи за енергия и да запази комфортна на пътниците за температура. Камерата на новините на БНТ2 засне на място какви са трудностите пред пътниците.
От Центъра за градска мобилност въведоха период за адаптация, в който водачите на превозните средства отваряха вратите автоматично при затруднения на пътниците. Този период обаче приключи в началото на декември, което предизвика дискомфорт в много от пътниците.
В обществения транспорт има залепени стикери, които обозначават бутоните, а в трамваите се излъчва и информационен клип, който показва как се борави с тях. На вратите има бутони и за хора в инвалидни колички. Те са разположени по-ниско от другите и се активират, когато светнат в зелено.
След въвеждане на системата в началото на ноември, мненията на столичани бяха противоречиви.
От Центъра за градска мобилност обясниха за БНТ2, че не планират нови промени и очакват до края на годината пътниците да се адаптират към новата система.