До края на септември се приемат оферти за концесията на летище София. Това означава, че избрана компания ще има евентуално в края на годината. Планът е част от първоначалната вноска от 600 милиона лева да отидат в помощ на държавните железници. За 35-годишния период на концесията се очаква държавата да спечели 1,2 милиарда лева.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски не даде повече информация за условията на концесията, като обясни, че цялата информация ще бъде публикувана до десет дни в официалното издание на Европейския съюз /The Official Journal of the European Union/.
Тези условия не са по-различни от това, което многократно съм обявявал, каза Московски.
Очаква се целият нетен ефект от концесията да е 1,2 млрд. лева, ще има първоначално голяма вноска от бъдещия концесионер, която от предишни изказвания на министъра и от записаното в бюджета на страната се очаква да бъде 600 млн. лева.
Срокът на концесията ще бъде 35 години, а срокът за кандидатстване - до края на септември 2016 година, съобщи Московски. Потенциални кандидати могат да бъдат почти всички европейски, а и други оператори на летища, каза той.
Искаме парите от концесията да отидат за стабилизиране на БДЖ, но се чака нотификация от ЕК, че това няма да е нерегламентирана държавна помощ. Затова процесите за нотификация и на подаване на документи за концесията ще се движат паралелно, каза Московски.