След като вчера приключи Седмицата на модата в Милано, днес щафетата се поема от Париж, където 9 дни ще се състоят дефилета прет-а-порте за жени за сезона есен/зима 2016-2017 г.
С голям интерес се очаква представянето на колекцията на грузинския дизайнер Демна Гвасалия за модна къща "Баленсиага" след напускането на американеца Александър Уанг. Гвасалия е работил за модна къща "Маржиела" и "Луи Вуитон". Той отговаря също за колекциите на лейбъла "Ветман", който от две години предизвиква сензация с кройки на облекла с огромни размери, вдъхновени от уличната мода.
Модните къщи "Диор", "Ланвен" и "Леонар" също ще покажат свои колекции. В официалната програма са предвидени 92 дефилета, като ще бъдат представени 25 националности.
Организаторите на Нюйоркската седмица на модата обмислят възможността за дефилета, ориентирани към потребителя чрез представяне на облекла, които могат да бъдат купени незабавно, а не след 6 месеца.
Първи стъпки в тази насока направиха "Бърбъри" и Том Форд. Френската федерация за мода обаче се противопоставя на виждането "виж сега - купи сега", което застрашава креативността и предлага комерсиална визия за колекциите.
"Все едно да поискаш от дизайнери да проектират онова, което купувачи и потребители очакват", заяви председателят на федерацията Ралф Толедано.
Франсоа-Анри Пино, шеф на групировката Kering, която е собственик на "Гучи", "Ив Сен Лоран", "Александър Маккуин" и "Баленсиага", наскоро прецени, че подобно виждане е отрицание на мечтата, на желанието.