ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Най-много бустерни дози ваксина у нас са във възрастовата група 60-69 г.

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:27 мин.
Още
бустерни дози ваксина нас възрастовата група
Слушай новината

Статистиката в страната показва, че възрастното население е най-активно по отношение на поставянето на бустерни дози. Във възрастовата група 60 - 69 г. са поставени 189304 дози, като това представлява 26% от всички приложени допълнителни (бустер) дози у нас към 30 март 2022 г., които са над 722 000. съобщават от здравното министерство.

Във възрастовата група от 70 до 79 г. с бустерна ваксинация са малко над 175 000 души.

Разпределението по отношение на завършения ваксинационен курс е по-различно. Най-голям е делът на гражданите с пълен ваксинационен курс между 40 и 49 г. – близо 384 000 души. Общо за страната със завършен ваксинационен курс са 2 050 246 граждани.

Общо поставените дози ваксини срещу COVID-19 в страната са близо 4,4 млн., като най-предпочитана е ваксината Comirnaty на Pfizer/BioNTech, от която приложени са над 2,8 млн. дози. Следват Janssen – с поставени повече от 513 000 дози, Spikevax – близо 500 000 и Vaxzevria – около 480 000 дози.

Тази статистическа информация е достъпна на сайта plusmen.bg – част от кампанията на Министерството на здравеопазването "+мен" за популяризиране на ползите от ваксините и ваксинацията срещу COVID-19.

Данните на сайта се актуализират ежедневно. На него е достъпна и информация за относителния дял на лицата с COVID-19, приети за болнично лечение, които не са ваксинирани. От 1 януари 2021 г. до 30 март 2022 г. 92,7% от хоспитализираните пациенти с COVID-19 са неваксинирани. За същия период болните от COVID, приети в интензивни болнични структури и неваксинирани, са малко над 97%.

Сайтът дава информация и за общо поставените ваксини по области, в т.ч. за лицата със завършен ваксинационен курс и за тези с поставена бустерна доза от ваксините срещу COVID-19, както и за постигнатия ваксинационен обхват на ниво област в проценти. Тези данни са достъпни единствено на портала https://plusmen.bg, изграден безвъзмездно от „Информационно обслужване“ АД за целите на кампанията „+ мен“.

Българската национална телевизия е партньор на информационната кампания „Плюс мен“.

Свързани статии:

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?