Превозвачи заплашват с протести заради допълнителни разходи, които трябва да заплащат при отчитането на толтаксите от 1 март. Те обвиниха пътната агенция, че е допуснала монопол при доставките на бордовите устройства за отчитане на изминатите километри. От АПИ отхвърлиха обвиненията и обясниха, че ще вземат под внимания всички критики на бранша преди старта на платеното ползване на пътищата у нас за автобуси и камиони на 1 март.
Три са предвидените варианти за заплащане на толтаксата от автобуси и камиони след 1 март.
Изборът е между маршрутна карта или образно казано дневна винетка, чрез монтиране на бордово устройство в превозното средство или чрез джипиес отчитане на километрите.
Превозвачите, обаче отказват да плащат месечен абонамент за ползване на бордовите устройства.
Магдалена Милтенова: Ние всъщност ще плащаме една такса за обслужване в размер на около 15 лв. без ДДС месечно, която такса до насотящия момент по никакъв повод, при никакви обстоятелства не е обявявана на нито едно от мероприятаията, организирани от АПИ.
Емил Николов - Съюз на международните превозвачи: Не се преодставя възможност тези Бордови устройства да бъдат закупени. Договорът, който се предлага, е за 2 години, какво се случва ако в рамките на 1 година, да речем, фирмата преустанови дейнсот- ще плаща още 1 година?
Йордан Арабдажиев - председател на Съюз на международните превозвачи: Ако аз си продам превозното средство след 3 месеца, трябва да платя до края на срока на договора такса за обслужване, която ние не знаем откъде се появи.В момента сме изправени пред ситуация, в която трябва да сключим договори по принуда, за да бъдем на 1-ви март изрядни.
От бранша заплашиха да бойкотират старта на толсистемата.
Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи: Хората са много революционно настроени, искат да излязат на протест, отказват за закупуват устройствата, отказават на 1ви да извършват превоз по толуваните участъци и наистина ситуацията е изклютилено кричитна в момента.
От АПИ заявиха, че няма монопол при доставчиците на бордови устройства, като се опарвадаха, че няма забрана те да бъдат отдавани под наем на превозвачите.
Олег Асенов - член на УС на АПИ: Договорът, който сме сключили с доставчиците, предоставя възможност за различни начини на придобиване на устройството - или под наем или със закупуване. Какъв метод са дали самите доставчици за достъп, те са избрали единия от възможните начини, защото икономически очевидно е този начин за тях е по-изгоден.
От пътната агнеция съобщиха, че вече имат повече от 1200 договора за над 7000 бордови устройства.