В Северозападна България всички са в очакване на отварянето на пътя Мездра - Ботевград. Регионалният министър Иван Иванов увери, че това ще се случи утре. Днес обаче приемателната комисия към ДНСК е извършила втори оглед на трасето.
Какво наложи повторната проверка, има ли някакви нередности и ще се отвори ли вратата на Северозапада?
Вече 6 години хората от Северозапада са принудени да обикалят по алтернативни маршрути, заради липсата на път. Сред най-потърпевшите си са жителите на селата Ребърково и Лютидол.
Никола Николов, кмет на с. Лютидол: "Търпяхме пепел, кал, шум тия години и се надявам утре най-вече да го пуснат. Всичко зависи от АПИ. Пътят е готов, даже съм и минавал до Мездра, което е прекрасно. Стига се за около 5 мин., чудесно се пътува, всичко се изпълнява както трябва. Особено лот 2, Мездра - п.в. Лютидол - тежък участък, обаче тия работиха сутрин от 6:00 и вечер до тъмно."
Не такова е мнението на експертите от Института за пътна безопасност, които също инспектираха трасето.
инж. Методи Стелиянов, Институт за пътна безопасност: "Има високо рискови точки, които могат да доведат до много тежки пътни произшествия. Проблемите, които имаме, са отново дренаж, маркировка, на места имаме износване, тъй като тези лотове, разбирате, са били пускани и преди, така че това трябва да бъде възстановено."
От Института разкритикуваха и проектирането на част от съоръженията, като заявиха, че са опасни. Твърдят, че вместо магмена основа от АПИ вече използват седиментни скали в износващия пласт на пътната настилка, което намалява коефициента на сцепление.
инж. Методи Стелиянов, Институт за пътна безопасност: "Грешно е да се вземе решение да се пусне пътят утре. По мои разбирания възложителят предлага да се забави пускането на пътя."
В късния следобед обаче, приемателната комисия към ДНСК издаде протокол, с който разреши въвеждането в експлоатация на отсечката от Мездра до Ботевград. Очаква се утре след 17.00 ч. тя да бъде окончателно отворена за движение.