Столичният общински съвет ще разгледа Наредбата за организация на движението в София на следващото си заседание на 28 октомври.
Промените обхващат паркоместата в режим „служебен абонамент“, разширение на „синя“ и „зелена“ зона за паркиране, въвеждане на регламент за товарно-разтоварителни дейности в платените зони, както и забрана за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали.
„По време на дебатите в комисии се направиха промени в подзоните за платено паркиране“, поясни зам.-председателят на Комисията по транспорт Зафир Зарков.
Става дума за 11-та подзона, която е оградена между булевардите „Васил Левски“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“ и улиците „Граф Игнатиев“ и „Гурко“. В първоначалния вариант на текстовете бе записано паркоместата да преминат в самостоятелна синя подзона. Заради ограничените възможности за паркиране на живущите, 11 подзона ще премине към по-големите 3 и 4 прилежащи подзони, и така гражданите ще имат по-широк периметър за паркиране в синя зона.
1. Улици от 11-та подзона, които се присъединяват към 3-та подзона:
2. Улици от 11-та подзона, които се присъединяват към 4-та подзона:
По отношение на служебния абонамент – премахва се безплатният режим и се ограничава ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и др. институции до 5 броя паркоместа за даден административен адрес.
„В Наредбата е заложена опция за удължен служебен абонамент за хотелите“, каза Зарков.
Те ще могат да се възползват от разширение на режима до 23.00 часа в делничните дни, а за събота и неделя - в часовия диапазон от 08.30 ч. до 19.30 ч.
Председателят на ресорната комисия Карлос Контрера коментира и тежкото финансово състояние на градския транспорт, вследствие на ковид кризата и увеличението на цената на природния газ и призова държавата да компенсира електротранспорта и метрото, подобно на частния бизнес.