Спешни мерки след първите случаи на коронавирус в страната предприеха български транспортни и спедиторски компании. Създадена е изцяло нова организация за работа с клиенти, която е съобразена с непрекъснато разрастващата се вълна на заразата. Шофьорите и куриерите задължително работят с предпазни маски и ръкавици.
В една от компаниите за пратки и товари работят 480 служители. За да се гарантира безопасността им, буквално за 24 часа ръководството е трябвало да осигури 2500 многократни предпазни маски и 15 000 ръкавици.
Николай Мавродиев, мениджър склад: Пръскаме два пъти офисната част, нашите автомобили и складовите площи. На всеки един служител ежедневно му даваме маски и ръкавици и му се следи здравното състояние.
Сведен е до минимум близкият контакт между служителите.
Антония Бобчева, продуктов мениджър в компания за пратки и товари: Минал е инструктаж за предаване на пратките от разстояние, контрол на достъпа. Клиентите преди влизаха вътре, за да си вземат пратките. Сега не ги допускаме до складовите пространства.
а клиентите също се дават ръкавици. Мерките за сигурност им правят впечатление.
Георги Пирянков: Тук се спазват, но на доста места..., пък и нашата рабата е такава, че ние обикаляме и сме постоянно с клиенти.
За разлика от други браншове в момента у нас куриерският отчита увеличение на работата.
Антония Бобчева, продуктов мениджър в компания за пратки и товари: Доста увеличен обмен на стоки, които са дезинфектанти, мокри кърпички. Хранителни стоки също прекарваме доста.
В сектора са готови, при необходимост, част от служителите им да работят от домовете си.