НОВИНИ

Започва ремонтът на обходния път през Витиня

Започва ремонтът на обходния път през Витиня
Снимка: Архив
bnt avatar logo
от БНТ
09:37, 14.05.2022
Чете се за: 03:57 мин.
У нас
Слушай новината

Четири виадукта на АМ „Хемус" ще се ремонтират в следващите месеци, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура".

Днес започва ремонтът на 17,5 км от обходния път I-1 през Витиня. Текущите дейности на пътя Ботевград - София, които ще бъдат изпълнени, са в участъка от кръстовището на път I-1 с път II-17 до местността „Витиня".

Трасето е в много лошо състояние, а в момента по него преминава тежкотоварният трафик заради ремонта на тръбата за Варна на тунел „Ечемишка" и на виадуктите при 33-и и 34-и километър на автомагистрала „Хемус". Това налага предприемането на спешни аварийно-възстановителни работи, за да се осигури безопасното преминаване на камионите по отсечката от първокласния път, посочват от Пътната агенция.

Предвидено е извършването на локални ремонти, фрезоване и изкърпване на настилката в целия участък, машинно полагане на асфалтова смес по цялата ширина в отделни участъци.

Дейностите са възложени на пътното дружество, което отговаря за поддържането на републиканските пътища на територията на Софийска област - ДЗЗД „ПП София". Стойността на предвидените работи е 787 620 лв. с ДДС и средствата са от бюджета на АПИ. Срокът за завършване на ремонта е до 31 май.

По време на ремонтните работи движението на тежкотоварния трафик по участъка в ремонт няма да се спира.

Пътноподдържащото дружество ще създаде временна организация за безопасност на движението, като камионите ще преминават по участъка от път I-1 с изчакване в платното, в което не се извършват строителни работи. Агенция „Пътна инфраструктура" се извинява на шофьорите за причинените затруднения при пътуването докато се изпълняват ремонтните работи, но те са наложителни.

В следващите месеци ще се ремонтират и 4 виадукта на магистралата.

Продължава и ремонтът в тръбата за Варна на тунел „Ечемишка". Крайният срок за завършване на строителните работи в съоръжението е началото на юли. На обекта дълго време не се работеше, но след решението на Народното събрание от 20 април, се даде възможност работата да продължи. Ремонтно-възстановителните работи, които се изпълняват са свързани с изграждане на новата хидроизолация и облицовката на съоръжението от торкрет бетон. Работи се по изграждането на електроинсталациите и т. н.

Ремонтни работи в момента се извършват и в платната за Варна на три виадукта - при 33-и, 34-и км и 35+144-и км, които са в недобро техническо състояние. В момента се работи по долното строене на съоръженията - ремонт на ригели, стълбове, устои и т. н.

Предстои и ремонт на долното строене на виадукта при 34-и км, в платното за София. Предвижда се той да продължи до 20 дни. По време на изпълняваните дейности движението на леките автомобили ще се извършва двупосочно в същото платно. Целта е след завършване на ремонта на съоръжението в платното за София на АМ „Хемус" да бъде върнато движението на тежкотоварния трафик.

Предвиден е и ремонт на пътното платно и връхната конструкция на виадуктите в посока Варна. Строителните дейности в платното за движение ще започнат след като завърши ремонтът на път I-1 през Витиня. Тогава ще се ограничи движението в платното за Варна на АМ „Хемус", за да се ремонтира пътното платно на виадуктите при 33-и, 34-и, 35+144-и и 35+760-и километър. Автомобилният трафик ще преминава двупосочно в платното за София.

Очаква се възстановителните дейности на 4-те виадукта на АМ „Хемус" да приключат до края на септември т.г. Ремонтът на съоръженията е на стойност близо 58 млн. лв. и средствата са от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура".

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Тервел и Кубрат Пулеви по-тежки от своите съперници преди галавечерта в Калифорния
Тервел и Кубрат Пулеви по-тежки от своите съперници преди галавечерта в Калифорния
Новак Джокович се класира за полуфиналите на Мастърса в Рим
Новак Джокович се класира за полуфиналите на Мастърса в Рим