За промяна в Евросъюза ще се говори много през следващите месеци, защото предстоят избори за Европарламент. Те ще струват на всеки европеец-гласоподавател 3.8 евроцента.
Вотът е догодина през май, но разяснителната кампания започва отсега, с амбицията да е интерактивна и в социалните мрежи. Не на последно място, защото нови 34 милиона млади хора ще имат правото да гласуват за първи път.
Този кратък филм, наречен "Хуманифесто" е само едно от средствата, с които Европейският парламент ще опита да накара всеки един гражданин на Европейския съюз да "действа, съдейства и въздейства" - както е призивът на информационна кампания за предстоящите избори за евродепутати.
"Всеки един глас, който отива за избор на българските членове на Европейския парламент, съответно оформя тази Европа, която искаме да бъде" - твърди Теодор Стойчев, и.д. ръководител на Информационно бюро на ЕП в България.
Стойчев е убеден, че си струва да гласуваш за евродепутати.
"Звучи изтъркано, звучи банално, но това е истината. И това е основната цел на тази кампания - да информираме хората какво съответно се случва, след като те гласуват за Европейски парламент" - добавя още Теодор.
Във времето до края на годината кампанията ще покаже как конкретните решения на Европейския парламент се отразяват в нашето ежедневие.
"Някои много лесни примери, които са разбираеми - като цените на роуминг услугите, минаваме през по-сложни въпроси, които са икономическото управление на Европейския съюз, през финансите и парите, които Европейският съюз разпределя през най-различни проекти, които виждаме навсякъде - чрез инфраструктура, помощи за регионите... " - обяснява Стойчев.
Третият етап от информационната кампания съвпада с времето за предизборна агитация, но самата кампания не свършва в деня на гласуването. Тя ще продължи, докато не заработи основната структура на изпълнителната власт - новата Европейска комисия.