Регионалният министър Десислава Терзиева упрекна правителството на ГЕРБ, че е допуснало голяма част от пътните проекти да се строят на критично ниски цени и некачествено. Според Терзиева е бил занемарен водниятсектор и сегашното правителство трябва тепърва да го разработва. Бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова отговори, че още преди година е прекратила практиката да се избират пътните проекти с най-нискицени и допълни, че водната стратегия е готова отдавна, но и през 100-те си дни министерството не било успяло да я приеме.
Регионалният министър Десислава Терзиева упрекна правителството на ГЕРБ, че е допуснало голяма част от пътните проекти да се строят на критично ниски цени и некачествено. Според Терзиева е бил занемарен водният
сектор и сегашното правителство трябва тепърва да го разработва. Бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова отговори, че още преди година е прекратила практиката да се избират пътните проекти с най-ниски
цени и допълни, че водната стратегия е готова отдавна, но и през 100-те си дни министерството не било успяло да я приеме.
Според министър Терзиева заради избора на проекти за пътища с най-ниски цени са правени опити за влагане на некачествени материали. Тя заяви, че са се пестели средства и от строителния надзор. Така контролът често е бил само на документи:
"Прехвалените търгове на най-ниска цена се оказаха доста скъпи! Евтината магистрала "Тракия" се оскъпи с 18 млн. заради допълнителни договори за укрепване на почви и изместване на инженерни мрежи. Свърши ерата на най-ниските цени, договорите за надзор трябва да бъдат преработени и трябва да сменим начина, по който са се договаряли", посочи Десислава Терзиева - министър на регионалното развитие.
"Преди една година приключихме темата за най-ниска цена, когато категорично казахме, че няма да я използваме и на всички търгове, които провеждахме през последната година са на икономически най-изгодна, отдавна е забравена най-ниската цена. Така че не разбирам и тука какво си
приписва. Ние изключително сериозни мерки за контрол бяхме въвели. Неведнъж махахме асфалт и финансови санкции на строители правехме", заяви Лиляна Павлова - бивш министър на регионалното развитие, депутат от ГЕРБ.
За първите 100 дни Терзиева отчете началото на строежа на 42 км нови магистрали, ремонтите на стотици километри пътища и виадукти. Според нея през последните години е имало застой във ВиК сектора. Тя каза, че са готови проектите за реконструкция на няколко язовира и програмата за борба с безводието, за която държавата ще отдели десетки милиона лева.
Лиляна Павлова заяви, че водната стратегия е изготвената по нейно време, а още не е приета от сегашните управляващи и че проектите за ремонта на язовири са готови отдавна:
"Тя, единственото, което прави е да реже ленти
по направените от нас проекти. Бих й дала един професионален съвет - да поработи и благодарение на нейните усилия да направи така, че от "А" до "Я" да завърши един проект и да си отреже тя лентата благодарение на нейните усилия, а не да критикува нас", коментира Лиляна Павлова - бивш министър на регионалното развитие, депутат от ГЕРБ.
"Политиците не дават от личния си джоб, за да се построи една магистрала. Това са пари на данъкоплатците и ако едни политици не се опитват да си поправят инфраструктурата на държавата просто... без инфраструктура нямаме икономика", подчерта Десислава Терзиева - министър на регионалното развитие.
Терзиева отхвърли критиките, че прави чистка като сравни броя на освободените и назначените при нея и по време на предшествениците й.