Голямата част от пътническият парк на БДЖ се състои от вагони, които са два основни типа на възраст между 40 и 45-годишни. Десетината специалисти, които работят тук обаче, твърдят, че макар и морално остарели, тези съоръжения са най-стабилното превозно средство, а колелата им без проблем ще изминат стотици хиляди километри. Така звучи едно здраво влаково колело без пукнатини - звънко като малка камбана. В Русенския цех на всеки четири години се подменят с нови частите на цели системи от пътническите и товарните вагони.
Голямата част от пътническият парк на БДЖ се състои от вагони, които са два основни типа на възраст между 40 и 45-годишни. Десетината специалисти, които работят тук обаче, твърдят, че макар и морално остарели, тези съоръжения са най-стабилното превозно средство, а колелата им без проблем ще изминат стотици хиляди километри. Така звучи едно здраво влаково колело без пукнатини - звънко като малка камбана. В Русенския цех на всеки четири години се подменят с нови частите на цели системи от пътническите и товарните вагони.
Юлиян Драгозов:
- По време на експлоатация навсякъде ежедневно се проверяват вагоните за техническо състояние и ако се окаже, че има някакъв проблем, че има някакъв детайл, който трябва да се отремонтира, се отремеонтира на площадките в пътническите гаражи или в депата. Когато не е възможно да се ремонтира даден детайл или някаква част е повредена, тогава се изписва от експлоатация и се вкарва при нас, извършва се този ремонт и пак с необходимите документ се извършва, като чрез тези документи ние гарантираме, че вагонът е добър за експлоатация.
Павлин Петков:
- Този вагон е за среден ремонт, който е един от най-тежките за нас като обем, като вид ремонт.
- Кога е произведен този вагон?
Павлин Петков: - 1973 година.
Юлиян Драгозов:
- Вагоните са стари по принцип, на много години, но при правилна експлоатация и като се подменят редовно износени части с нови, не застрашават сигурността. Гаранция мога да дам, че вагоните от вагоноремонтен сектор излизат напълно изправни и са годни за експлоатация.
Сантиментът на българина към ЖП транспорта е още жив, макар и българският влак засега да се движи със закъснение от модерния дизайн, комфорта и високите скорости на европейските си събратя. На фона на двете големи влакови катастрофи в Западна Европа тази година, при които загинаха стотици хора, елементът сигурност се оказва не само въпрос на пари и високи технологии, а често на технологична дисциплина и човешки фактор.