ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Дунав мост 2 вече е разбит

bnt avatar logo от Лидия Каменова
A+ A-
Чете се за: 01:04 мин.
У нас

Асфалтовата настилка на Дунав мост 2 при Видин - Калафат се руши и се появяват дупки. Причината е, че има грешки при изграждане на систематаза отводняване на пътните платна, казаха от Звеното за изграждане и управление на моста към транспортното министерство. 

дунав мост вече разбит
Асфалтовата настилка на Дунав мост 2 при Видин - Калафат се руши и се появяват дупки. Причината е, че има грешки при изграждане на системата
за отводняване на пътните платна, казаха от Звеното за изграждане и управление на моста към транспортното министерство.

Взети са проби от настилките и изолационните материали и се очаква до дни да станат известни резултатите за тяхната годност. Следващата седмица испанската фирма - изпълнител на строежа Еф Си Си ще започне изкърпване на засегнатите участъци, които временно са запълнени със смола.

След по-обилните дъждове през последните седмици се отвориха дупки
в асфалта на моста между Видин и Калафат, който беше пуснат в експлоатация
само преди 4 месеца. Все още никой не се наема да каже какви точно са
причините за нарушената настилка.

"Не мога да кажа доколко са сериозни. Това ще стане ясно след като излязат
резултатите от пробите... За други деформации не мога да кажа - няма в
момента", заяви Владимир Андрев, управител на "Дунав мост Видин - Калафат" АД.

Днес работници поставяха нови прагчета до решетките за отводняване, очевидно с цел да улеснят оттичането на водата от платното. Дали това е част от решението на проблема не успяхме да разберем, защото работниците побързаха да си тръгнат веднага след като видяха нашата камера.

Лидия Каменова. Проблемът с отводняването на платната на Дунав
мост 2 очевидно е сериозен. Тъй като, както може да се види тук от нашия
експеримент, отдолу под настилката има вода.

Според инженери, запознати със строителството на моста, водата се стичала и прониквала под асфалта от ж.п. линията, която е изградена върху по-висок насип. Други пък твърдят, че са използвани не най-качествените материали за хидроизолация.

Каквато и да е причината, проблемите трябва да се отстранят за сметка на изпълнителя. 10 млн. евро не са изплатени на испанската фирма FСС като гаранция, че ще бъдат отстранени всички дефекти, появили се година след пускането на моста в експлоатация. Засега нарушената от водата настилка не пречи по никакъв начин на трафика по Дунав мост 2.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?